Alla inlägg under februari 2009

Av wettergren - 28 februari 2009 11:40

Ehh ..Hejsan.


 Morgon hemma på farmen och jag och Gustav slappar i daybedden tills  farsan kommer utsåsandes med kameran på magen som värsta blekfeta turisten o förstör lugnet.  Med ett objektiv intryckt i nyllet blir man lätt skelögd.


Vi tar av oss och poserar för kameran, trött men rutinerat.




Här är Sophie och jag på fiskmarknaden i Sydney.

Den här bilden togs inte samma dag, men den är så fin så jag vill ha den här ändå.  Eftersom det är min blogg kan jag göra som jag vill ;)

Jag tror vi tittar på pelikaner.



 Här ligger farsan och jag o leker på eftermiddagen. Eller rättare sagt .. jag leker och pappa halvsover ... det är nackdelen med att ha päron som är "lite till åren".... dom tycker om att ligga ner.




Av wettergren - 26 februari 2009 10:56

Hej Allihopa,


Idag åker vi till Hornsby och handlar, och på vägen hem åker vi via Berowra Waters där mamma och pappa bodde när jag låg i mammas mage.

Pappa och mamma har alltjämt båten "parkerad" här, och då dom behöver pumpa ur vatten så kan vi andra passa på o dricka kaffe och mjölk och njuta av den underbara miljön.


Här åker jag mamma och Sophie färjan över på andra sidan: 


 


 Morbror Gustav hänger coolt ut över relingen på båten.


När vi kommer hem får jag mat ute på altanen ....

 


Ja, det var kort om den här dagen.

Vi ses en annan dag

Kram

Freya




Av wettergren - 25 februari 2009 12:01

Hejsan,

Idag är vi hemma hela dagen och slappar så där bra som man kan göra en härlig sommardag på en farm i Australien. 


Här ligger jag och mamma i poolen. Jag har fått låna mammas solbrillor.

När jag blir stor vill jag ha en handväska i samma märke... och kanske ett par skor eller tre också.

 


Mamma vägde mig idag och jag väger hela 11.3 kilo!!

jag har även en liten tand i underkäken och som ni kan se blont fluffigt hår.

Snart kan jag ha mitt första hårband, men så är jag också 7 månader snart.


Visst är jag söt?




Av wettergren - 24 februari 2009 11:08


 Idag är vi på Featherdale djurpark där man kan titta på inhemska djur.

Vi klappar kängrusar och Koalor och tittar på när en jättestor Gena blir matad med köttstycken.


Det är jätteroligt att Gustav och Sophie är här.

Dom tar jättebra hand om mig och bär runt på mig i 1:a parkett hela dagen.

Här hänger jag med G vid cafeterian.


 Och nu hänger jag med Sophie.

Dagen till ära har vi tjejer klänningar. Själv har jag en "Rock your baby" päron och äpple mönstrad som jag fått av farsan.

 


Här tittar jag fascinerat på när morbror G klappar koalan.

Jag tycker koalan ser lite skeptisk ut....och så luktar den lite starkt

 


 Gustav tog ett jättefint kort på den här kängrun. Jag undrar vad det var som drog till hans uppmärksamhet ...


På eftermiddagen rider familjen på Magic.


 Sophie är jätteduktig och Magic är jätteglad att få röra på sig för första gången på ett halvår.


Till och med Gustav hoppar på ... det är mer än vad pappa kan .... eller vågar


Jag fick också sitta upp trots pappas stora skepsis....

Det kortet lägger vi upp en annan dag när pappa kommit ur chocken.


kram

Freya






Av wettergren - 22 februari 2009 10:13

Många har hört av sig och sagt att jag är så lik pappa i mångt o mycket.


 Här är en bild på mig, sittandes på altanen hemma i Sydney år 2009!!


 

 ... och här är Pappa krypandes över parketten hemma i Eskilstuna år 1971

 


Ser ni några likheter? 


Ett DNA prov för att fastställa barnets far är kanske bortkastade pengar i den här frågan  ... ;)



Av wettergren - 22 februari 2009 01:32


I dag är det jag och pappa som kör morgonpasset, och mamma får en välförtjänt sovmorgon.

Jag vaknar upp regelrätt runt 6 snåret, och lyckas få upp farsan en halvtimme senare trots tydliga grymtningar.


Det har regnat rejält i natt och det är härligt svalt i luften.

Vi leker på altanen hela morgonen efter att pappa matat mig med amaranth och aprikosgröt samt blåbär och äppelpuré som efterrätt.

Jag blir alldeles grötig i nyllet.


 



 


 








Av wettergren - 21 februari 2009 01:40


Det är Lördag och växlande molninghet på farmen till morbror Gustav och Sophies förtret. Dom är och hälsar på ända från Sverige, och det är självklart jätteroligt att träffa dom igen. Jag får höra att jag blivit jättestor. Då G och S erbjuder sig att ta hand om mig förmiddagen får mamma och pappa för 1:a gången på drygt 6 månader lite egen tid utan mitt fokus. Vad dom har för sig den förmiddagen får varken små bebisar veta eller prata om....


Det är tidig morgon då pappa tar mig ut till hans stolta grönsaksland och vi skördar våran första mini-vattenmelon för året.




Morbror Gustav och tant Sophie leker med mig vid poolen då solen plötsligen tittar fram emellan molnen. Lite kallt i vattnet, men det gör ingenting ....



Min morbror badar stortån, gör en grimas och säger att han vill bada men att han måste vara kvar på land och vaka över oss utifall dödliga faror dyker upp från djupet.

Det tycker jag är jätteomtänksamt och heroiskt, och Gustav blir våran självklara hjälte!


Här håller Gustav vakt för mördarsniglar och annat livsfarligt ...


 Mamma och Pappa kommer hem efter tidig eftermiddag och vi leker nu i daybeden på altanen.

Jag har min "100% organic baby" tröja som mamma älskar. 


Här attackerar jag kameramannen med organiska kramar.




 Öh pysen .. lägg ner den där kameran nu!!


hej då för idag!

kram

Freya







Av wettergren - 13 februari 2009 12:14



 Idag har det regnat hela dagen. Jag och mamma var ute i regnet imorse med Magic och hans tandläkare som kom och raspade hans tänder. Magic var lite ängslig över stora raspen men jag hejjade från vagnen och mamma klappade honom lugnande. Jag var tyst och snäll hela behandlingen, tuggade på ett höstrå som Magic släppte ner i min vagn - smaskens.


Det har vart rätt trist att vara inne hela dagen. Höjdpunkten var att få sitta i vagnen på eftermiddagen i duggregnet och titta på när mamma gav Magic hans middag. Han ville inte äta kraftfodret för han var lite öm i munnen men hö gick bra och jag stack ut näsan i duggregnet och blev fuktig i håret. Mmmmmmyzigt!



 Körde hårt i min "do-nut" idag. Sitter jättefint i den och lyckades ta mig från rygg till mage och tillbaka igen över själva kanten i jakten på en fin burk med stenar i som skramlar. Kissade i den också så nu är den "inlekt" ordentligt måste sägas.


 Åt smörsquash med avocado till middag och det var riktigt mumsigt. Hade squash i näsan till och med.

Äter duktigt och sover riktigt bra middags sömn nu för tiden. Mamma tror att det är för att jag är så aktiv hela tiden. Tro det, när man ligger i som sjutton för att lära sig krypa. Mamma hämtar sig fortfarande efter NZ halsfluss och mild gall episod så hon sov middag med mig idag. Vi trynade i nästan två timmar!

 Står riktigt bra på alla fyra nu och blir stadigare och stadigare för varje dag.

Nedan ser vi en stilstudie i tjusig startposition för krypning. Jag ålar och kan ta mig både framåt och bakåt, he he. Vänta bara mamma och pappa.


 Imorgon kommer morbror Gustav och tant Sophie från Sverige på besök, hur spännande som helst. Pappa är mest trissad då de har med ostbågar till honom.




Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24 25 26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards