Alla inlägg under maj 2009

Av wettergren - 29 maj 2009 10:18

Idag leker jag i mammas resväska.




Ett bra sätt att få uppmärksamhet...







Av wettergren - 28 maj 2009 01:20

Idag skriver jag en rad om mina kvällsrutiner.


Det börjar bli kallt på kvällarna, och det känns även inomhus när mamma och pappa inte eldat ordentligt. Tack o lov har jag varma kläder.

Den här fina koftan har Bennys mamma Mona Holmgren stickat åt mig.

Kolla vad jättefin den är med söta ankknapar.

Tusen tack igen Mona för den fina presenten!


Jag har två favoritböcker. Den här "The Itsy bitsy spider" läser jag jättegärna. Jag får dock bara läsa den tillsammans med någon vuxen numera efter det att jag ätit upp ryggen och gnagit på omslaget.  


 Nu har pyamasen åkt på och det är sista rycket innan john blund.

Här dissikerar jag en toarulle i vanlig ordning.

 


 Och där går sovklockan ...


Gonatt!! 





Av wettergren - 27 maj 2009 13:43


Idag rensar vi ogräs hemma på farmen.

Mamma har krattat ihop en stooor gräshög som man kan borra ner både händer och nylle i.

 


Det är såå mycket roligare nu när jag kan krypa och ställa mig upp mot saker

Jag hittar nya ställen hela tiden som man kan utforska. 



Snart ber mamma mig att hjälpa till och jag tar ansvaret för att rensa bort ogräset i spenat och salladskrukan.



 Jag passar självklart på att äta några gamla blad som jag sköljer ner med färsk jord. Tror minsann mamma avslöjar mig då jag är i fart med att äta den här smaskiga pinnen


Tack för idag slut för idag.

Freya




Av wettergren - 22 maj 2009 02:56


Idag är jag på upptäcksfärd i ett skåp.

 


Bakom skåpdörrar finns det ofta en massa spännande saker och smaker. 

Den här tidningen t.ex

 

Vi hittar även en kartong som vi leker med senare på eftermiddagen.

En rolig lek är att man klättrar in i den och så blir man dragen över golvet.


 

Ja, men stå inte bara där o glo. Kom hit och dra mig!

 






Av wettergren - 21 maj 2009 00:41

Idag är jag och mamma på mother´s group i Katoomba i Blue Mountains.

Det är första gången vi är här och här finns massa med barn och leksaker.


Dom flesta barnen är lite äldre än mig, så jag leker istället.

 


 Här hittade jag en plättpanna. Den smakade lite äckligt. 


Snart började vi leka på allvar och jag ansvarade för tågbanan.

Här bygger jag en räls som skall gå runt mattan och vidare till soffan. 


Upptäcker snart att det var roligare att demolera rälsen

 


puss o kram




Av wettergren - 19 maj 2009 01:41


Hejsan,

Den här helgen är mamma och jag i bergen!

Pappa är hemma och motorsågar och dricker folköl. Kul för honom!

Vi är bosatta i en liten by mitt i bergen med namn Hazlebrook.

Här är det nära till naturpromenader och ett fina vattenfall.

Slappa, vila, sova, äta smaker, vila, slappa, fika, mammagruppa, slappa, softa och sova står dock på vår agenda.

Här är vi precis inkvarterade och jag har fått en fin toarulle att leka med.

Jag älskar papperstussar i alla former och färger.

Dom är goda också, till och med godare än jord.




Efter några timmars lekande är det baddags.

Då det inte finns något badkar improviserar mamma och stoppar in mig i slasken. Inte lika mycket benutrymme kanhända, men klart godtyckligt för några dagar.



Näe, nu tror jag minsann att det är dags att gå upp!


Efter middagsmål, ytterligare lek samt sagostund är det sovdags.

mamma bäddar ner mig med min favvvokompis ior.
Det tar inte länge innan vi somnar hållande varandras händer.



Gonatt från Freya o ior



Av wettergren - 15 maj 2009 13:57

Pappa kommer hem från jobbet då mamma och jag matar hästen.

Idag är det lite kyligt så mamma klär på mig i fleece och fårhatt som farmor Ewa stickat.

 

 Vi leker tills det blir mörkt och jag passar på att äta några nävar grus i solnedgången. Det var lite romantiskt!!

 






Av wettergren - 12 maj 2009 14:03

Hej

Idag ska jag träffa min bästis Kaizen.

Jag och mamma skall till ett ställe där man kan leka i ett bollhav, dra i prylar som låter och dreggla på offentlig pla(st).

Kaizen och mamma Lyndi kommer också så det här blir hur kul som helst.


Jag öppnar upp med gröt och avacadosmörgås för att få en bra portion energi inför dagens lekar



 Det här är lite festligt. ett helt hav med bollar och när man kräks så försvinner den spårlöst bland alla andra färger..... hur häftigt som helst.


Kaizen tycker också att bollhavet är trevligt även om han snart tröttnar och bestämer sig för att lämna mig för att på egen hand utforska nya marker. Typiskt killar. .. rastlösa och opålitliga.






Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards