Alla inlägg under november 2009

Av wettergren - 23 november 2009 04:00

Grattis Mamma på födelsedagen. Hipp hipp trallalaaaaaaa!


Idag fyller mamma år på sitt egna underbara speciella sätt, och pappa och jag har förberett oss in i minsta detalj. Vi vill ju självklart att det här dagen skall vara lite extra special för mamma.

Pappa och jag ställer klockan på en larvigt tidig tid, typ 4.17, för att kunna förbereda frukost, sätta på oss födelsedagsskrudarna och sjunga upp oss innan vi formligen tar henne på sängen.


Åsynen av alla läckra frukostsmaker väcker dock min matklocka och jag formligen kastar mig över mammas smaklådor efter att tonerna av vår sköna falsettsång falnat.


  


Sedan följer en timme av himlans roliga aktiviteter.

Pappa har med sig en massa lådor inrullade i papper i olika former, färger och typer. På lådorna sitter det lappar och snören och konstiga genomskinliga plastrimpor med spännande klibb på. Otroligt spännande!

Jag erbjuder mig att hjälpa till och väntar inte på bekräftelse innan jag tar mig an uppgiften att förlösa dom stackars instängda föremålen.

  

Vi har en bra deal där mamma får innehållet och jag pappret och kartongerna.

Den här fina burken med rött fint innehåll låg inslaget i läcker gul kartong och kom ifrån Farmor och Farfar. Tack snälla för både kartong och skönhetskräm!

  


Snart kastar jag mig snart in på nästa grej ... Det är en mjuk, grön prasselpryl med ett hjärta på.. Oiiiiiii så kul ..

  


ja nu har jag varit med och firat mamma, och måste hålla med om att det är minst lika roligt att ge som att få.

  

Idag skall mamma få dricka champagne hela dagen, få härlig massage samt ständig uppvaktning av sin käraste familj. När jag sovit middag skall vi även åka till en vingård och äta lunch.


Grattis Mamma önskar Freya, Pappa och Magic



Av wettergren - 19 november 2009 04:00

Hejsan,


Det var ett tag sen sist, men nu är bloggen öppnad för igen kunna dela med mig av nya upplevelser.


Jag är på semester med mina päron.

Vi har bokat en stuga längs kusten cirka 3 timmar norr om Sydney.

Planerna för dessa dagar är bada, slappa, umgås, äta smaker, leka , bli masserade och annat skoj som vi säkert manifesterar på plats.

En dag kommer bli lite extra special eftersom mamma fyller år.


Vi stannar norr om Newcastle, cirka en timme ifrån destinationen, då jag får spring i benen samt att min matklocka ringer. Då matklockan ringer blir pappa målinriktad i insikten av vikten att snabbt komma från motorvägen och hitta en lämplig rastplats för mat och spring.


Här sitter vi på en gräsplätt och äter smaker. Jag ser ett flygplan och delar ivrigt med mig av min upptäckt

  



Nu är vi äntligen framme vid vårat Lotus Retreat. 280,000 kvadratmeter av lugn och ro. Jag tycker att mamma och pappa ser mer avslappnade ut allaredan.


  

Jag börjar genast utforska alla spännande prylar och grunkor som står prydligt uppradade i dvärghöjd. Jag knackar på det här lilla dvärgtemplet men invånarna verkar inte vara hemma. 

     


En massa fina blommor finns det som man kan lukta på också... och så har dom getter och hästar på gården.

Det här med semester verkar vara ett bra koncept. Klart godkänt!


    



Det har varit en lång dag för oss alla, och i solnedgången och Kokaburrornas kacklande stänger vi för dagen ivriga och trissade för nästkommande dagar.


  


God Natt




Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards