Alla inlägg under december 2009

Av wettergren - 31 december 2009 08:28

Dear Friends,


Idag är det alltså den sista dagen på året, och jag är jättetrissad för alla nya häftiga upplevelser som väntar i 2010. 


Jag är så trissad att jag bestämmer mig för att gå upp redan 2.18 på morgonen. 

Mamma verkar inte vara i nyårsanda då hon plockar upp mig från min spjälsäng och raskt förflyttar mig till sovrummet. Jag somnar om, men 5.30 liksom sprudlar det i benen av spring, och pappa erhålls ansvaret som dvärgvakt medans mamman välförkänt somnar om.


Jag är jättetrissad och pappa och jag bestämmer oss för att ta en morgonpromenad för att inte väcka upp båd människor och kackerlackor.

Vad kan passa bättre än en promenad till trädgårdslandet klockan 6.13 samt servera "frukost på hage" till min 4-fotade brorsa, Magic. 


Här promenerar jag in i landet och attacker genast dom fina gula blommorna.

  

Pappa är snäll och sågar ner en åt mig ... .och OOOOJ så fin den är ...

  

Ganska passande klänning för tillfället må jag säga. Du lär dig farsan!!

  


Nästa instans är tomatlandet. Ganska smaskigt faktiskt att tugga på dessa röda filledutter.  jag får välja min alldeles egna tomat! 

  

Smask!! 

  

Nästa anhalt är Magic. Jag älskar att mata hästen, och brukar få sitta på höbalen på vägen dit. Hur skoj som helst...även om jag inser att jag inte ser alltför munter ut på den här bilden. Det måste bero på fotografen ..... 

  

Brorsan blir jätteglad när jag och pappa kommer med hösmakerna...


  


Efter mitt förmiddagssov äter vi nyårslunch tillsammans

Mamma och Morfar har varit på fishmarket och handlat ostron, tonfisk och scallops. Själv äter jag pasta, majs och kyckling.  Alla vuxna dricker Champagne,  klagar på att dom redan är trötta, och att dom nog kommer somna före 12slaget ... fjolligt!


           

Inte prata med mat i mun .... 

 

Efter maten busar vi tills jag blir alldeles såsig och seg ... 


...och rufsig ... 

  

Tack alla för att ni följt mig under det gågna året. 

Jag ser fram emot att fortsätta mina äventyr i  det nya året, och hoppas vi ses då. 


Som nyårshälsning till Er alla från Oss alla, gå hit:

http://animoto.com/play/bafYzB8ZsRKaNVF2vf0XFw?autostart=true


Gott Slut och All Lycka i det Nya Året 

Önskar

Freya med Familj Henric, Annica, Magic the horse samt Morfar Lasse

























Av wettergren - 25 december 2009 02:00

Idag är det julafton igen!!!

Här i Australien kommer tomten den 25:e så jag är världens lyckligaste tjej.


Vi är hembjudna till the Wilson´s family på julsmaker.

  

Dagen till ära bär jag en rosa klänning och mina nya glitterskor!

Hur fint som helst, och princesslikt på samma gång... ooo en trappa...

  


Hos familjen Wilson bor Amy som är dryga året äldre än mig.


  


Jag hittar en massa fina leksaker och prylar att leka med, och har jätteskojigt.

Den här "dvärgkärran" gick hur fort som helst.


 

Och här tumlar jag runt i en bönsäck.

  


Paketet under Wilsons gran påminner hemskt mycket om ett paket jag fick igår.

Undrar om det kan gnägga som mitt .....

  


Väl till bords och Amy´s pappa Brendan hälsar oss välkomna och önskar God Jul.


  


Här sitter vi alla till bords och mumsar på jättegoda smaker: Kycklingklubbor, Kalkon, Skinka, pumpa, sockerärtor och bönor .... Mmmmmums!


  

Jag får sitta med pappa och äta

  

Familjekram!

Kolla vilka fantastiska efterrättssmaker!
Jag åt blåbär och jordgubbar och försökte lirka i mig en av dom där läckra pralinerna, men det ville inte mina föräldrar.  


  

Av wettergren - 24 december 2009 03:14


Hejsan alla nära och kära familj och vänner!

God Jul - Merry Christmas - Feliz Navidad på er Alla!!!


  


Så till sist kom den till slut, den där julen.

Det här är min andra jul, och jag måste erkänna att det känns ännu mer speciellt nu i år nu när jag har full koll på allt som händer runt omkring mig, och kan utforska alla fina prylar, former och smaker på egen hand/fot.


Jag är extra såld på alla julkulor (som jag kallar "boll") och vill klämma med alla på samma gång till mina föräldrars förtret.


Jag tar sovmorgon idag och går upp klockan 6.37

Hela huset är fullt av "boll" och glitter och i vardagsrummet står det en julgran och blinkar med en massa läckra prasslande paket under. Ooooiiiiiiiiii!!


        


Vi väcker snart upp morfar och passar på att busa i hans säng.

Vi hittar en tomte som kan rappa jingle-bells och dansa. Det är lite roligt och dåligt på samma gång. Milleniumbarnens julsånger måhända, kanske bara o vänja sig!



Oiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii


Jag har fått en tomteuniform av farmor och farfar. Jag tar på mig tomteluvan. Till det har jag för dagen i ära en röd hjärtklänning med volanger som jag fått av morbror Gustav och "tant" Sophie och kusin Felicia. Tack så hjärtemycket allihopa för dom fina klapparna! Jag tror nog att jag älskar att få klappar!


  


Pappa och jag öppnar paket, och pappa får ett jättelångt paket av mig och mamma.

        


Det visar sig innehålla en jättefin golfklubba (driver) som mammas golflubbs-byggande kompis Roy har byggt åt honom.

Pappa blir jäääättetrissad och snabbar sig ut i trädgården där vi hittar honom svingandes för fulla muggar iförd enbart pyamasbyxan.


Här skjuter pappa bollar lååångt ut i nationalparken med ett stort flin på läpparna. Kokaburror och andra flygfän tar till flykten för dom vita äggformade projektilerna.

  


 Jag passar på att leka med bollarna...


  


En kompis kommer fram och tittar på.

Han/hon är en Varanus Varius eller Lace Monitor och är säkert 1.5 meter lång.

Visste ni att det är Australiens näst största ödla och att den kan väga upp till 20 Kilo? Det är 8 kg mer än vad jag väger.....


  


Det är mitt på dagen och termometern pekar nu på 38,7 grader!

Vi äter skinkmackor och dricker portvin inomhus under fläktarna, och till eftermiddagen nalkas julbadet i poolen. Pappa och morfar luktar pilsner.


God Jul på er alla.

Kramar från Freya, Annica, Henric och den bruna, 4-fotade Magic  

Av wettergren - 17 december 2009 11:30

   Hejsan Alla vänner.


Idag är jag, mamma, morfar och Sharon på Featherdale djurpark, och tittar på inhemska djur. Här finns många spännande djur alltifrån fåglar med jättelång hals, ormar, druttar och en jättestor Gena.


Ivrigt visar jag "turisterna" vägen...


     


Här tar vi ett familjekort.  Någon av oss i samligen luktar lite  "starkt"

  


Nästa anhalt är "free-range" wallabies. Här hittade jag världens fluffigaste och skuttigaste kompis som även tyckte att Freya var en cool tjej.


Van som jag är ifrån ranchen, greppade jag en näve hö ivrig att stifta ny bekanskap med pungdjuren.

  

En kompis skuttar genast fram för att säga "G´day"

Och snart kan pusskalaset börja ....

           



Vilken mysig dag.

Hoppas att ni gillade bilderna.


  





Kram Freysan





Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards