Alla inlägg under juli 2010

Av wettergren - 31 juli 2010 11:12

Hejsan Alla,


Jag öppnar med att önska mig själv ett stort Grattis på min 2-års dag! 
- "GRAAAAATTIS EYA"!!


 Klockan är blott 07:03 och jag har precis avslutat min morgon-juice när presentregnet kommer. Bring it on mum & Dad!


  

Jag har fått så mååånga presenter från båd när och fjärran, och jag vet knappt vart jag skall börja.  

Hittar dock ett stort fyrkantigt paket med fina blommor på som får min direkta uppmärksamhet.  Det visar sig vara från mamma och pappa och innehåller en grott-kissemiss som jamar när man klappar på den.


Nästa present är från Farmor och Farfar, och jag får jättefina kläder med en kissemiss på samt böcker och barnfilmer


  

Tack så jättemycket farmor och farfar för presenterna och Puss!


Nästa present är från England och våra vänner Matt och Julie. 

Jag får igen superfina kläder som jag genast måste prova.

      


Thank you so much for the beautiful presents my dear Pommie friends Matt and Julie and Happy Birthday to you too Julie. Hope you loved the pink flowers I did pick for you!  Pink is Cool! 


Här får jag en häst i present.


När första vågen av uppmärksamhet lagt sig går mamma och jag till köket för att göra frukostgröt. Pappa får somna om.....


Grott-kissen och hästen följer såklart med och äter frukost. 


Efter frukosten lagar mamma och jag Muffins. Smaskiga organiska Saltåkvarn chokladmuffins. Jag ansvarar för äggkläckning och vispning.

      


Nu kommer pappa upp iförd bästa pyamasbrallan, och med sig har han en ny present. Det här med att fylla år är sjyssta bananer minsann! 



Så passande. Jag får ett eget kök från paketet som jag öppnar i köket. 

Nu kan ju mamma och jag göra en sats muffinsmaker till. 

    


När pappa har hoppat ur nattsärken och kammat till luggen går vi till bageriet. 

Jag får välja favoritkaka idag. Jiiiippiiii! 


Pappa och jag ser lite förvånade ut när kamerakvinnan drag igång den här fotoserien, helt ogenerat i folkvimlet. Hästen blir stressad av fotoblixtarna och sätter av i galopp över bordet.  


Efter kakan behöver jag springa av mig sockerruset och drar några repor runt häckarna. Jag har min nya kjol och tröja på mig som jag fått av Matt och Jue.

    

Så kommer vi hem och jag och kissekatten är jättehungrrrrriga. 

Pappa lagar kycklingkorvsmak med morotsmak och jag och grottkisse delar systerligt smakerna.

  

Så blir det presentöppning igen, och nya presenter från Farmor och Farfar. 

Jag får fina böcker, men den här tar priset över allt ...  

En (eller flera) bilder säger mer än ord sägs det ju, och jag låter bilderna tala för sig själv .... Jippiiiii ... jag har fått Pippiiiiiiiiiiiiiiii




          

1000 Tack för pippivideon farmor och farfar. Som ni ser har jag matchande pippistrumpor på mig också!!


Ja, det här får avsluta bloggen för idag. 

Tillsammans med doggy befäster vi soffan och pappa riggar Pippi.

     

Jag drar i mig en och annan chokladmuffins under dagen....


Och många pussar delas ut åt alla håll och kanter... här får Grottkissen en rejäl tryntryckare. 

  

Puss och Kram alla anhängare och 1000 tack allihopa för alla presenter och snälla ord på min mycket speciella 2-års dag. Det här gör vi om nästa år va?


Puss

Freya



Av wettergren - 16 juli 2010 07:17

Hejsan kära familj och vänner.


P.g.a utflytt och inflytt har vi varit mkt sporadiska på bloggen.

Nedan följer ett litet smakprov från några av mina äventyr den här månaden.


Kramar

Freysan


              

Av wettergren - 9 juli 2010 07:00

Idag fyller min kusing samt min pappa år!

Grattis Jacob och Pappa.


Vi bjussar med skönsång och kaffe på sängen.

  Pappa blev mest glad för det här stora paketet innehållandes en Freya.  

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards