Alla inlägg under oktober 2010

Av wettergren - 30 oktober 2010 02:15

Idag är det Lördag och pappa har lovat att jag ska få chokladglass, mums.

Mamma åker tidigt till jobbet, och jag och pappa äter frukostsmaker och gör oss klara för utgång.
Pappa ger mig ett av dom paket jag fått  av faster Camilla och jättetrissad kastar jag mig över det färgglada emballaget.



Ja, pappa hade med sig jättemånga paket från Sverige (fäjje) och Kina (hina).

Båda hans resväskor var fulla av paket och pappa sa lite putt att han blivit tvungen att gå i samma skjorta och kalsonger i över en vecka för att få plats med alla presenterna .... (jag tyckte att han luktade lite starkt när han kom hem ..)

Förutom dom paket han köpt fick jag paket från Farmor och Farfar, Camilla  Jonas samt kusinerna samt kompis Tyra i Östersund. 1000 tack alla för alla finfiiina presenter. Det där med paket ,det är fina grejer det.  


Det här paketet innehåller en jättefin rosa ballerina/princess dräkt, en kjol och en fjärilspryl. Jag börjar genast klä på mig ...


Pappa säger att man skall ha fjärilsprylen över ögonen, men jag bestämmer att det är vingar ....  och så blir det.

   


Här dansar jag jättestolt in min nya kostym. När jag dansar sa här kallas det att jag "stompar".

  


Efter att ha ätit frukost, oppnat paket och tittat på min favvofilm "Flicka2" med den svarta hästen är det dags att bege sig till bageriet för helgens glasskick.

Här är jag tillsammans med svarta hästen och lilla hästen.

Det är lite kallt ute idag så jag tar på mig ett par byxor som matchar min rosa dräkt och fjärilsvingar.


Bliss.. här är vi på bageriet och jag mumsar chokladglass. Jag var så upptagen med glassandet att jag inte ens märkte att pappa tog den här bilden. Sneaky farsan!!

        



Efter glassstopp åker vi och handlar o sånt där som man gör en sån här dag.

Inget speciellt att berätta från shoppingen förutom att jag köpte vindruvor.


Nu har vi kommit hem, packat ur, och beger oss nu till lekplatsen.

Gunga högt och åka kana står högst upp på måstelistan. Min häst pegasus vill följa med

  


Det är jättevarmt och kanan är varm som värsta glödgverket.

Jag tar den röda kanan då den blå var så het att blöjan nästan började brinna.




Lite tråkigt då det inte går fort nog.

Eya vill gunga högt istället:


Pappa gungar mig högt så jag ylar av lycka o hatten flyger av.

          


Hej da allihopa och tack for alla fina prylar och smaker


Love Eya




Av wettergren - 27 oktober 2010 05:44

Hejsan alla vänner,


Jag har varit lite osynlig ett tag, sorry.

Pappa har varit ute på jobb - först i Japan (Apan), sedan

i Sverige (Fäjje) och Kina (Hina) - och därför har han inte bloggat åt mig.


Pappa kom dock hem igår igen så nu skall jag se till att han sätter igång igen.


Idag är det Onsdag, och jag och pappa hemma själva (hälva) då mamma jobbar.

Pappa kom som sagt hem från Kina igår så han är helt komig och går o gäspar hela tiden.

Efter en trött och såsig morgon lyckas jag till sist få ut honom i solen.

Vi sätter av emot bageriet, och jag har förbeställt en Babyccino.


  

Vi äter jordgubbar (gubbar) och läskar oss i den härliga solen.

Som ni ser fick Pegasus (Pegahus) folja med.


  


Efter bageriet koper vi mat pa wollies (ollies) och klorin till poolen.

Jag och Pegasus far rida pa pappas axlar hem.


Vi dumpar av alla smakerna hemma vid huset och ger oss raskt av till lekplatsen.

Nu vill jag gunga höööögt och pappa skjuter pa gungan sa att jag tjuter av gladje.

Jag gungar ikapp med en annan flicka, och vi springer och dansar i graset.


Jag stannar av for ett photo-shoot.

  



  


Vid 12 snaret ar det sa varmt att man nastan branner sig pa lekstallningen och kanan. Pappa och jag gar hem och ater lunch och vattnar blommorna istallet


Hej da och kram tills vi ses igen.

'Eya





Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards