Alla inlägg under juli 2012

Av wettergren - 15 juli 2012 14:15

Hejsan,


Det är vinter här borta och lite kylslaget.

Jag har skolledigt och pappa och jag har åkt på semester utanför Mudgee.

Vi bor på en farm (300 acres) med masssor av får, hästar, getter och andra fyrbenta kompisar. Hur mustigt som helst.


Här samlar Dave ved inför kvällens kase där korv och andra smakbitar skall grillas.  

 



Här borta frodades man gott dryga 100 år sedan då guldrushen lockade tusentals till dessa breddgrader.

Idag finns alltjämt guldkorn i bäckarna, men det finns betydligt fler får än människor. Mysigt tycker vi. Bääähhh


Pappa och jag vaskar guldsmaker i den närliggande bäcken.

Konsten är att lyfta försiktigt på stenarna, och om man har flyt hittar man ett dollarmynt eller två.

Dessa magiska slantar kan man sedan lämna in i affären mot förnödenheter såsom mandariner och glass. 


 




En dag åker vi runt och kollar nejaderna.

Vi stannar till på en lokal vingård med goda ostsmaker och en perfekt gräsmatta där man kan göra löprundor.

Solen strålar och vi får oförskämt fina fräknar o fejset.


 


En dag tar Julie med mig på en ridtur.
Pappa är imponerad då jag vant kastar mig på hästryggen, och med några signaler får kusen att röra på sig.
Pappa gör sig bäst på backen med kameran i näven.....

   


En kort historia om en veckas härlig semester på underbar ort.
Må gott kompisar


 







Av wettergren - 10 juli 2012 14:30

Kolla pappas och min nya rockvideo!!


Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards