Alla inlägg under augusti 2012

Av wettergren - 25 augusti 2012 10:45

Idag är det vårmarknad på min skola. Hur skojsigt som helst.

Pappa och jag har rustat oss för en heldag på skolan, med garanterade festligheter såsom musik, hästridning, pyssel och smakbitar såklart.


Dagen till ära bestämmer jag mig för att  gå i regnbågens alla färger, en "rainbow fairy".

Jag är skeptisk till att ha solglasögon, men ställer upp för att hålla husfriden.

 


Väl framme hittar vi ett stånd där man kan göra fina blomkransar. Jag plockar blommor och en snäll tant knyter ihop den till en strålande vårkrans som jag stolt sätter på huvdet. Det är härlig vår i luften!!

 


Sedan bär det av till den obligatoriska hästridningen. Man har 3 söta ponysar som man kan rida på. Jag väljer en brun kuse och kastar mig vant upp i sadeln på lilla brunte.

   


Vi äter lunch, målar facet och gar sedan upp och tittar till dom andra djuren.

Jag hittar en jäääättestor kanin som jag leer lite med.

 


Det blir en láang dag och innan vi vet ordet av är det eftermiddag och dags att áka hem. snyft.

Pa vagen till bilen smiter vi forbi en atelje och jag skissar upp några läckra regnbágar i klara färger.


 


Tack för en härig vårmarknad.

På återseende nästa vår.

Kram
Freysan



Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards