Alla inlägg under januari 2014

Av wettergren - 22 januari 2014 10:30

Idag ska pappa och jag gå på Cirkus.
Akrobater, clowner och förhoppningsvis en massa djur.

Circusen är i Darling Harbour så vi ger oss tidigt så att vi kan göra lite Sydney Festival bus.
Parkerar nära hamnen och snart är vi framme vid ett jättelikt cirkustält.

Dom har inte öppnat ännu vilket är perfekt för mitt vänstra öga skådar en underbar lekpark med vatten, klätterställningar, kanor och karusseller .

Jag åker en jättestor kana 3 gånger men vill snart till karusellerna.


Först åker jag hästarna ... Pappa åker med mig en gång.

Det blev en suddig bild för att jag red så himla fort ...

 

Efter hästen ska jag åka tekoppen. Pappa frågar om jag vågar ...  "Det kan du fråga dig själv gubbe" tänker jag för mig själv och hoppar sturkst i koppen.  Det går jättefort och jag tjuter av lycka .. urkul.

 


Ok .. dålig bild igen av farsan ... här en video. ....  kolla snurrissarna.


 

Efter snurrar och spinnar går vi och äter Tapas. 
Jag och pappa delar på räksmaker och calamaris ... goda smaker båda två.

och glass ... såklart


 


Cirkusen ja... 

Jo, många akrobater blev det och clowner likaså. ..

Efter 15 minuter var jag skeptisk, inga djur. Efter 45 minuter var jag skeptisk och övertygad, inga djur. Efter en timme gav vi upp, inga djur. Sorry ... Inga djur, ingen circus.

Vi går tillbaka till lekparken och åker mera karusell istället, och sen åker vi hem till Lucy.

Hon får vara dagens stora farliga cirkus lejon.


Bra dag i stora staden.


Kram

Freysan och Farsan




Av wettergren - 12 januari 2014 07:30


Idag ska vi titta pa en Jatteanka.

Tydligen har den funnit sitt nya hem i Parramatta river dar hon nu ligger o flyter och mumsar gras och gront.

Enligt utsago ar hon den storta ankan i varlden eller ngt sadant  sa vi ar inte ensamna att vara med pa detta historiska minne. Pappa berattar att hon kanske har flygit hit men att hon ocka kan vara en festlighet fran Sydney Festival...  Har ligger hon o guppar i sommarsolen.


 


Har far ni en bild med mig och Ankis ... innan vi gar och ater glass (som f.o hamnade over hela klanningen)


 


Kramar


Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards