Alla inlägg under december 2014

Av wettergren - 31 december 2014 01:45


Idag är det nyårsafton och pappa och jag gör läckra partyhattar av folie.


Här är min. Snygg va??


 


Idag har pappa lovat mig att jag får vara uppe hur länge jag vill.

Det blir ju fyrverkerier och sånt på natten och det skulle man ju vilja se.


Jag håller mig vaken till lilla fyrverkeriet som börjar klockan 9 på kvällen, men sen blir det gäspigt.

Vi ringer till farmor och farfar och pratar länge med dom, men jag känner att den här kvällen enbart kan gå åt ett håll.


Det är typ det sista jag minns, och fortsättningen har jag hört från pappa.

Här ligger iaf jag och Lucy och trynar in det nya året Zzzznark

 



Gott Nytt År önskar Freya med Familj


 

Av wettergren - 25 december 2014 04:30

Och så var det jul igen!! Jippiiiiiiieeee


När jag slår upp mina blå den här morgonen är julstrumpan jag hängde upp igår kväll alldeles fullspäckad med presenter.  Tomten måste ha smygit in inatt när jag sov och på något mystiskt sätt lirkat in alla dessa juveler i min julstrumpa.


Xanders strumpa är också fullspäckad, fast med pojkleksaker och vi öppnar tillsammans spänt.


Senare den morgonen bär det av till Xanders kusiner för mera julskoj.

Här äter vi smakbitar ... och .. yepp ÖPPNAR MERA presenter...  det här är ju helknasigt.



   


Jag har sagt det förrut, men det tål att sägas igen .


GOD JUL

F

Av wettergren - 24 december 2014 04:15

Och så ääääääntligen var det julafton!!


Jag öppnar sista presenten på adventsalendern och lite senare idag får vi öppna alla presenterna under granen. YEY.

Det braiga med att bo i Australien som svensk är att man tvingas fira julafton två gånger.

Först den svenska den 24e, och så den Australiensiska den 25e.  Det är ju heeeelt ok eftersom det betyder att man får presenter två dagar i rad.


Jag får så många fina presenter att jag inte kan räkna upp dom alla, men jag fick alla sakerna jag bad tomten om SAMT många andra presenter.


Här är jag och brorsan inväntandes jullunch.


   


God jul kära kamrater och familj

Freya and the gang

Av wettergren - 22 december 2014 04:15


2 dagar kvar!!


Idag går jag och farsan på djurpark.

Den här djurparken är ganska liten, men här finns kängrusar som jag tycker om att klappa och mata.

Här finns även två knasiga kakaduor som säger "Can I have a cracker" hela tiden.


Här är jag med en latig skutteboll.

   

Av wettergren - 19 december 2014 04:15

5 Dagar kvar till jul och sommarlov!!


Ikväll är det en Christmas show i vårat område och tanter och gubbar sjunger julsånger.

Vi går dit och har en picnick.

Det är ganska tråkigt, men man kan rida på kameler (som luktar jättestarkt) och äta smakbitar.

Vi äter turkiska pannkakor och avslutar med sockervadd.

 



5 dagar kvar...

Kram

Freya


Av wettergren - 16 december 2014 03:45

Idag är det näst sista dagen på skolan och sen är det SOMMARLOV!! YEYEYEYEYEY

Det är också enbart 8 dagar till JULAFTON. Dubbel YEYEYEYEYEYEY


Vi har en julshow med sång och dans och flickorna ska ha på sig vita klänningar, nästan som änglar.

Jag vill inte posera framför kameran idag varav min något sura blick till kameragubben ...

 


På skolan delar dom  ut medaljer och grejer till barn som varit jätteduktiga under året.

Jag vet det inte, men pappa och mamma vet att jag kommer få en medalj ....


En massa namn ropas upp, men mitt kommer inte upp ... suck .....

Men plötsligt, mot slutet, vad är det jag hör.

"The award for the best visual arts performance of the year goes to"   ..........

Freya Wettergren!!


WOWOWOWOWOW

jag får gå upp på scenen inför en massa gubbar och tanter och en tant hänger på mig den här jättefina medaljen.

Sen applåderar gubbarna och tanterna och jag ler lite blygt mot den impnerande publiken!!

   


Det här med medaljer, det är en bra grej det.


Kram
Freya




Av wettergren - 1 december 2014 03:45

Idag är det den 1a December och nedräkning till julafton!!


Jag har en show på skolan ikväll och jag ska sjunga och dansa.

Det här är min outfit kvällen till ära.

 


Adjöken från lilla fröken



Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards