Alla inlägg under april 2015

Av wettergren - 30 april 2015 15:36


Farsan har byggt en sang till mig. Yey!

har filmar gubben mig nar jag ovetande kliver in i nya rosa rummet



 
 




Av wettergren - 19 april 2015 10:54

Hej och Hå!


Sista dagen på semestern och hemresan är tidig eftermiddag.


Vi käkar frukost på balkongen, packar upp och drar ner till restaurangen för sista glarren och kaffet.

Här är jag och X i hotell foaljen med två väl valda glarrar.


 


Det tar inte länge innan kommer bussen och hämtar oss för färd till flygplatsen .

Vi kommer in tidigt och vi har en dryg timme att slå ihjäl vid gaten .

Jag gör ett par sjyssta glajer .....


 


Och sedan lekar jag och Xander att vi är bäbisar och jag åker i den här bäbis helikptern.



 

 



Nu är det boarding och vi avslutar en härlig Noosa semester med bilder på mig där jag går på stålfågeln tillbaka till Sydney.  Bye bye Noosa .. until next time.


       

 


Kraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaamar

Freya









Av wettergren - 18 april 2015 12:57

Hejan,


Idag hyr vi supercoola cyklar och gör omgivningen.

Det är lixåm en mountainbike, fast med ett sjysst släp där ungarna kan sitta och äta smakbitar och njuta av utsikten.

Vi drar iväg och farsan och Tory flåsar som brunstiga ungtuppar där dom "pedalar" oss upp för backarna.


Vi kommer snart fram till Hasting street och vi parkerar  våra Porchar vid ett cykelställ och kastar oss i havet.

Det är lite stora vågor vilket gör det extra mysigt ...  viktigt att hålla oss nära föräldrarna dock.


När vi badad kllart upptäcker vi till våran förvåning att vi fått punka på vårat släp. Vi tar oss till ett pumpaställe och farsan pumpar som en galning, och släpet verkar ok för ett tag.

Men så länge det finns luft så finns det liv, så vi drar vidare med ett slitet och mycket skevt däck.


Tory och Xander drar vidare med sitt släptåg och vi tar en genväg till våran resort med tanke på explotionsrisken.


På eftermiddagen badar vi i poolen och sen tar vi cyklarna och släpet in till stan igen. ... nu för att äta Japansk mat.

Farsan cyklar på som en galning och vi kommer först till restaurangen... Geisha .. någonting


Här sitter jag i mitt ägg

   


 Okey .. maten tyckte jag personligen smakade BLÄ...

Pappa lurade mig att äta Ål och sa att det var rökt öring  ... men det genomskådade jag snabbt

Ris och Dumplings var ok enligt mig . Tory tyckte bäst om middagen .. pappa var neutral enligt svensk standard,


Imorgon tar stålfågeln oss tebax till Sydney ....  boring ... även om jag saknar Lucy och min säng lite grann ..


Semesterbetyg 10 / 10


Freya









Av wettergren - 17 april 2015 07:40

  

Idag öppnar vi dagen i vanlig ordning med bad vid poolen.

Vid lunch bestämmer pappa och jag oss för att dra in till stan för shopping.

Farsan vill köoa ett par nya shorts och jag har haft span på några leksaker samt en snäcka jag såg härom dagen.


Vi tar Sverige bussen (blå och gul) in till Noosa och startar strategiskt med glass på mitt numera stamhak.

Farsan och jag delar på en chokladvåffla med hallon sorbet, citron sorbet samt chokladglass.  Bliss!!


 


Sen går vi och handlar. Vi springer upp och ner Hasting Street tills "fotarna" säger STOPP!!

Farsan köper en fin rosa handväska till mig som jag stoppar mina pengar och solglajer i.

Jag köper ett kissemiss gosdjur som jag döper till "Noosy" samt en jättestor snäcka som låter som havet när man stopper den mot örat.


Här sitter jag vid ett "vattenhål" och slurpar i mig en färsk juice på vattenmelon, hallon och äpple.

 

Nu är det bara 2 sov kvar innan hemresa (suck)

Ikväll äter vi hemma på restaurangen, och imorgon kör vi sista natten "utanför grindarna" på en hittills okänd plats.

Mer om det äventyret imorgon .. .


På sena eftermiddagen tar vi oss ett dopp i poolen innan middagen

Det är varmt och "nightswim" är bäst .....


 



 



Kram

Freya och Farsan








Av wettergren - 16 april 2015 06:48


Idag när Xander och jag vaknar på morgonen gör vi något busigt och jätteskojigt.

Vi tatuerar varandra med hjälp av mina fina färggranna pennor.

Pappa och Tory ser minst sagt häpna ut när dom ser våra målningar, och säger att dom nu förstår vaför vi var så tysta på morgonen ...


Xander har ett fint vattenfall på armen, och våra ryggar talar för sig själva ..

   



Sedan går vi och käkar frukost.

Jag trycker i mig en chokladvåffla med sylt!!!


 


På kvällen åker vi in till Noosaville och går på en asiatisk restaurang.

Här är jag, brorsan och Tory på språng ...


 



Vi beställer salt and pepper Calamari, Pad Thai med Räkor, Fried Rice, Duck Curry (superhot) samt Steamed Coral Trout. Det var en av dom bättre middagarna hittills och vi blir proppmätta.



Hej då

Freya



Av wettergren - 15 april 2015 06:30


Idag hyr vi en bil och åker till en jättestor marknad utanför Noosa.

Det är jättevarmt i vanlig ordning och som bäddat för många smaskiga glassar.


Jag öppnar upp med en "Shaved Ice" med regnbåge smak.

  

Sedan åker vi in till Noosa och shoppar.

Pappa köper lite fräcka strandkläder i olika färger och typer, och sen går vi och fikar på mitt favvoglasshak.


Idag tar jag en strut med choklad och passionsfrukt ... samt strössel såklart ... yummie.

 


Hela fejset blir fullt av chokladsmaker och jag visar stolt upp mitt brunfläckiga nylle för kameramannen.

 



På kvällen mumsar vi krabba, fisk och andra smaskiga smakbitar hemma på balkongen.

Den här dagen får en 10 av 10


Au Revoir

Freya



Av wettergren - 14 april 2015 06:45

Idag käkar vi frukost utomhus, våfflor med sylt.  Smaskens!!


Sen bär det av till poolen.

Vi åker kana och simmar hela dagen och farsan och Tory steker i solstolarna så att dom ser ut som Rosa Pantrar.

Här gör jag och Xander laps.



 


På eftermiddagen drar vi in till byn för att reka läget och käka middag.

Först drar vi ner till strander och doppar fötterna och tittar på solnedgången.


 



En gubbe har gjort det här jättefina sandslottet av 100% sand. 

 


Efter middagen går vi till en glassaffär. Jag köper en strut med mint och choklad på.

Man får sätta på strössel själv och jag drar på ett berg av läckra strösselfärger.


 



Den här glassaffären ska jag tillbaka till ...


Kram

Freya






Av wettergren - 13 april 2015 06:46

Så ... en natt avklarad. Xander sov inte så bra i natt och pappa och Tory är supertrötta. Vi biter ihop och tar oss in till Nooosa för glass och lite shopping. Bra ide visar det sig då vi får fint tillfälle att bada, hoppa i vågor och steka på utmärkt strand.


Här står jag och bekantar mig med en hallonsorbet ...  vi kom väl överens på mina villkor ...  

 


Vi kommer tillbaka till våran lägenhet på tidig eftermiddag och vi går direkt till poolen, och mera glarre såklart.

Här är en liten film på mig och Xander i den gula kanan ...

Det finns en blå också som går myyyycket fortare.... Kanske lägger jag ut en "blå kan film" lite senare ...



Gonatt
Freysan

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards