Alla inlägg under maj 2015

Av wettergren - 25 maj 2015 10:03

Yes.. Idag far jag antligen den mycket efterlangade "Diamond Pin" utmarkelsen pa skolan. 

Den har far jag for att jag last och pluggat samt lyssnat och gjort bra saker pa skolan.


Det ar spannande att hora mitt namn ropas upp, och sa far jag ga upp pa scenen och ta emot min medalj, samt ett diplom fran en av dom stora eleverna.  Pappa filmar mig stolt. 



 

Det kanns lite pirrigt att sta sjalv pa scenen, men helt ok anda att ta emot de svallande appladerna fran audioatoriet. 


Av wettergren - 15 maj 2015 01:45

Ikvall leker jag och Xander att vi ar austronater och att vi krigar i rymden mot utomjordingar.

For att inte vi ska skadas av alla lasrar och blixtar gor pappa nagra sjyssta rymdhattar till oss. 


 


Vi har kommradio sa att vi kan prata till basstationen nar vi krigar. 


Xander tycker att hans rymdhjalm ar lite obekvam sa farsan gor en ny till honom, mer formanpassad. 

Den kan aven skjuta blixtar bestammer vi


 


Och sa drar vi ivag i vara raketer ...


 



Efter att vi krigat bestammer vi oss for att ga pa latsasbal. 

Jag sminkar upp Xander for tillfallet ..


 















Av wettergren - 15 maj 2015 00:14

Vi har kopt svenska ostbagar.

Muuuums

Av wettergren - 9 maj 2015 02:00

Antligen har tanden trillat ut. 

Jag holl pa och petade och pillrade pa tanden och plotsligt sa hade jag den i handen.

Sa vi har langtat att den skulle hoppa ut.


Jag lade tanden i ett litet glas och pa morgonen hade tandfen tagit tanden och lagt dit $5 istallet.

Med 20 gaddar och $5 per gadd kan det har bli en bra fortjanst!! 


 




Av wettergren - 4 maj 2015 10:45

Okej,  nu har den här himla tanden fladdrat runt i bettet i över två veckor, men den vill inte riktigt komma ut.

Jag har ätit äpplen, morötter och sega gubbar, och även om den blir lösare och lösare, så hänger den alltjämt kvar i några trådar.


Jag läängtar så att tappa min första tand så att tandfen kan ge mig en guldpeng.


Titta vad jag kan göra med tanden.

   



Avslutar med ett rödbettsjuice smile

 


Puss

Av wettergren - 3 maj 2015 10:45

Idag fyller Lucy hårbollen 3 år.


Jag och pappa har köpt lite goda smakbitar och satt ett litet ljus på,  och så  sjunger vi "happy birthday" sången på kattspråket.


 

Lucy ser dock föga imponerad ut...


 


Grattis Hårbollen från knasiga familjen


Av wettergren - 2 maj 2015 10:15

Idag är det lördag och det regnar och blåser där ute.

Ser ut som det blir en innedag.


Till frukost gör farsan våfflor, MUMS.

Titta hur Lucy stirrar surt på mig  i bakgrunden när jag mumsar i mig smakbitarna.


 


På eftermiddagen sätter pappa på strängar på den här gitarren till mig.

Vi pluggar in den i förstärkaren och jag kör mina första rock ackord. Coool.


 


Oh Yeah

Freya


Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards