Direktlänk till inlägg 25 juli 2015

Jul(Y) semester i Blue Mountains (dag 2)

Av wettergren - 25 juli 2015 10:00

Idag är det inte vilken dag som helst, för det är Freyas (förskotts) 7 års dag. Hurra Hurra Hurra!!


Startar dagen med brakfrukost, pannkakor, frukt av alla olika typer, färger och smaker samt wienerbröd!!!

Sen bär det av till rummet där jag får öppna mera presenter.

Jag öppnar en bunt nu på morgonen och bestämmer mig för att öppna nästa bunt lite senare.


Här får jag ytterligare presenter från farmor och farfar.

Ett fjärilspel som pappa och jag älskade att spela.


 


Och salta smaskiga får samt ett urgulligt troll, samt en kanin och matchande kläder.

Tack snälla farmor och farfar för alla fina presenterna!!

 


Lite senare tar vi oss ett dopp i poolen följt av en liten promenad runt hotellet.

Vi hittar en labyrint som man kan springa runt i ... Det var kul i säkert 10 minuter ...

 


På eftermiddagen öppnar jag ännu flera presenter!!

 


Och så åker finklänningen på ...  Lägg märke till att "kaninis" har matchande klänning.

Vi ska äta middag på hotellet och om det är sant så är tydligen tomten i stan ....

 


Plötsligt börjar det ringa i klockor ... och jag hör det klassiska "ho ho ho" ....

Tror inte mina öron eller ögon, men där är ju tomtefar. Vi springer snabbt fram för att träffa honom.

 


 


Här skakar vi tass med tomten och frågar hur han mår, om han är riktiga tomten och hur han har kommit hit.

Han säger att han absolut är riktiga tomten och att han flugit hit, frång Nordpolen, med Qantas Airways för att fira Jul(i) fest med oss alla. Renarna fick han lämna hemma .... samt tomtemor.


Jag har sett tomtar tidigare på köpcentrum och jag började tro att tomten inte var på riktigt.

Nu är det klart för mig att dom jag träffat tidigare är "låtsastomtar" men den här gubben, han är absolut den riktiga tomten. 


God Jul(i) och Grattis på 7 års dagen till mig själv!!

Kram

Freyan





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av wettergren - 4 mars 2023 09:50


Today I?m riding Lily again. Dressage training and jumping Bye ...

Av wettergren - 3 februari 2022 11:58

OMG been waiting for this moment. Pix speak louder than words and personally very pleased with the result. ...

Av wettergren - 15 augusti 2020 12:00


Pappa och jag kanner oss lite krassliga Idag.Hoppas att det ar vanlig forkylning och inte corona.Should be fine Ugh. Watching Togo. Good night ...

Av wettergren - 31 juli 2020 12:30


Så var man 12 bast! ?Hoppsan Kerstin säger farsan, det gick fort? som om han stått stilla i tidan, tragiskt.Hur som, kul kväll med presenter i fina smaker och former.1000 tack familjen i Sverige och Australien för presenter och gratulationer Xox ...

Av wettergren - 17 februari 2019 09:54


This is my cat Lucy

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards