Alla inlägg den 24 december 2008

Av wettergren - 24 december 2008 07:05

O så vare Jul igen, och den här gången firar vi Jul för första gången som familj! Annorlunda och ovanligt lugnt då mamma o pappa i "normala" fall brukar vara ute på äventyr. För 3 år sedan campade dom sig igenom Tasmanien eller året efter då dom vandrade upp kosiousko fjällkedjan (2228 möh), då iförda bästa fjällrävenkostymen samt vandrarkängor. Julmaten har m.a.o varit så gourmastisk man kan åstakomma den med hjälp utav stormkök o frystorkat.... såvida man inte är på mjölkdiet!!


Hur som, den här julen känns kanske den mest annorlunda på mycket länge trots att den troligtvis är det mest normala sättet gemene man spenderar just ... en JUL!


 En lugn julmorgon spenderas med några sneak-peeks i sängen.

Mamma fick badskum och en pyamasbyxa. Jag (Freya) fick en bitleksak med ett krokodilhuvud som man kan dregla på. Han får hete Gena(st) "på direkten". Pappa fick tandkräm och naturgodis. Smask!!

Jag  passade för övrigt på att frossa på den tomma tandkrämskartongen!


Lunch

Vi tjejer klädde upp sig i somriga julklänningar, och pappa körde "aussie" stil med sjabbig T-shirt o shorts.

Tack vare IKEAs Sverigeshop hade vi kylen proppad med olika sorters sill.

Svartvinbärssillen hamnade tydligen mycket högt på listan, även om mattje och senap alltid smäller högt,, enligt mamma o pappa. Snapsen då... det sket sig med "klassisk" snaps i år och mina föräldrar fick nöja sig med att skåla ett glas i vodka. Skål!!


Tomten hälsade på en gång till under lunchen och pappa fick ett jättestort paket ... som innehöll en massa ....fyllning ... fyllning ... lite mer papper och fyllning.. och där nere på botten ett presentkort på en massage och ansiktsbehandling!!

"Ansiktsbehandling JAG??" tyckte Pappa som aldrig verkar lära sig att det är bättre att vara tyst ibland.



Mamma och jag fick också paket; mamma en bok och underkläder och jag andra sorts kläder.

Min present var guldfärgad utanpå och smakade lite annorlunda.

Ser ni föresten vad tunnhårig pappa ser ut på den här bilden.

Måste vara ljuset som ligger konstigt eller vinkeln säger pappa .......


Jag fick även smaka på mammas present.


 .... Innan den togs ifrån mig



Vi hade ingen julgran och så här fint hade tomten lagt ut julklapparna i år.

 


Ja, det här var min första julafton. jag ser redan fram emot nästa jul :=)

ho ho ho


Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25 26 27
28
29
30
31
<<< December 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards