Direktlänk till inlägg 31 december 2009

Gott Nytt År - Happy New Year!

Av wettergren - 31 december 2009 08:28

Dear Friends,


Idag är det alltså den sista dagen på året, och jag är jättetrissad för alla nya häftiga upplevelser som väntar i 2010. 


Jag är så trissad att jag bestämmer mig för att gå upp redan 2.18 på morgonen. 

Mamma verkar inte vara i nyårsanda då hon plockar upp mig från min spjälsäng och raskt förflyttar mig till sovrummet. Jag somnar om, men 5.30 liksom sprudlar det i benen av spring, och pappa erhålls ansvaret som dvärgvakt medans mamman välförkänt somnar om.


Jag är jättetrissad och pappa och jag bestämmer oss för att ta en morgonpromenad för att inte väcka upp båd människor och kackerlackor.

Vad kan passa bättre än en promenad till trädgårdslandet klockan 6.13 samt servera "frukost på hage" till min 4-fotade brorsa, Magic. 


Här promenerar jag in i landet och attacker genast dom fina gula blommorna.

  

Pappa är snäll och sågar ner en åt mig ... .och OOOOJ så fin den är ...

  

Ganska passande klänning för tillfället må jag säga. Du lär dig farsan!!

  


Nästa instans är tomatlandet. Ganska smaskigt faktiskt att tugga på dessa röda filledutter.  jag får välja min alldeles egna tomat! 

  

Smask!! 

  

Nästa anhalt är Magic. Jag älskar att mata hästen, och brukar få sitta på höbalen på vägen dit. Hur skoj som helst...även om jag inser att jag inte ser alltför munter ut på den här bilden. Det måste bero på fotografen ..... 

  

Brorsan blir jätteglad när jag och pappa kommer med hösmakerna...


  


Efter mitt förmiddagssov äter vi nyårslunch tillsammans

Mamma och Morfar har varit på fishmarket och handlat ostron, tonfisk och scallops. Själv äter jag pasta, majs och kyckling.  Alla vuxna dricker Champagne,  klagar på att dom redan är trötta, och att dom nog kommer somna före 12slaget ... fjolligt!


           

Inte prata med mat i mun .... 

 

Efter maten busar vi tills jag blir alldeles såsig och seg ... 


...och rufsig ... 

  

Tack alla för att ni följt mig under det gågna året. 

Jag ser fram emot att fortsätta mina äventyr i  det nya året, och hoppas vi ses då. 


Som nyårshälsning till Er alla från Oss alla, gå hit:

http://animoto.com/play/bafYzB8ZsRKaNVF2vf0XFw?autostart=true


Gott Slut och All Lycka i det Nya Året 

Önskar

Freya med Familj Henric, Annica, Magic the horse samt Morfar Lasse

























 
 
Ingen bild

farmor/Farfar

31 december 2009 12:01

Gott Slut och Gott Nytt År önskar vi er alla från kalla Norden.
Vi har inte hunnit så långt än i firandet. Vi har förberett desserten iallafall. Det blir lite kräftstjärtar,avocado och rom till entrerätt med champagne naturligtvis. Därefter äter vi strutsfile i plommonsås med potatisbakelse. Till dessert glöggparfait. Kramar Från oss!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av wettergren - 4 mars 2023 09:50


Today I?m riding Lily again. Dressage training and jumping Bye ...

Av wettergren - 3 februari 2022 11:58

OMG been waiting for this moment. Pix speak louder than words and personally very pleased with the result. ...

Av wettergren - 15 augusti 2020 12:00


Pappa och jag kanner oss lite krassliga Idag.Hoppas att det ar vanlig forkylning och inte corona.Should be fine Ugh. Watching Togo. Good night ...

Av wettergren - 31 juli 2020 12:30


Så var man 12 bast! ?Hoppsan Kerstin säger farsan, det gick fort? som om han stått stilla i tidan, tragiskt.Hur som, kul kväll med presenter i fina smaker och former.1000 tack familjen i Sverige och Australien för presenter och gratulationer Xox ...

Av wettergren - 17 februari 2019 09:54


This is my cat Lucy

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards