Alla inlägg den 4 november 2010

Av wettergren - 4 november 2010 11:30


Idag är det en sån där heldag med mamma igen.

Mamma skall till en stretch terapeut i stan och jag ska fölla med. Då betyder det som regel att något kul händer innan och efter och att jag får vara tyst och självgående en stund däremellan. Lätt som en plätt och jätteskoj!

  


Vi parkerar i Neutral Bay och missar precis båten. Har jättekul emdan vi väntar. Mammacino till mamma och babytino till mig. Vi tittar på båtarna, går på lina på stora betong blocket vi busshållplatsen och sen äntligen kommer båååååten.

VI vinkar till operahuset och får rätt trevligt sällskap av en tant som är astrolog. Hon sa att jag kommer att göra något med musik när jag blir stor. Såklart jag kommer!

Nästa anhalt är Akvariet. Mamma har lovat att vi skall titta på hajjar! Jag är jätte trissad.

Det är lite mörk och läskigt när man gått igenom entren men mamma säger att det är ok och hon brukar ha rätt.


Kolla!!! Vad vi hittade.

Jag skulle absolut ha med favorit pyjamasen (paasen) och visa för hajjarna. När vi kom till fisktanken med randiga fiskar i pyjamas ville jag ha min på mig också. Därav randig outfit när vi beundrar en tonfisk nedan.


 

Och här spanar vi in en Dugong, eller sjöko som de heter på svenska. De simmade runt och vi fick se den från alla håll och vinklar och den åt sallad. Det fanns små hajjar här inne också, en var prickig.


Mamma handlade ett säsongskort så kan komma tillbaks när vi har mera tid. Bra idea tycker jag. Det finns ett terrarium bredvid med spindlar och ormar, det tar vi nästa gång!!!


VI hinner till stretchis i god tid. Äter räksushi till lunch på vägen.

Mamma handlar ett nytt ritblock och fina pennor att rita med till mig som jag skall ha när mamma stretchar. Jag är en ängel!!

Vad gör man inte när man vet att man skall få åka mera båt.

Ritar lydigt. Rider bara litegrann på mamma när hon ligger på mage i konstig ställning. Hittar mammas plånbok i väskan, och en häst att leka med OCH mörk choklad som hästen och jag får dela på. Bara lite kom på mattan.

  

Sen tar vi båten tillbaks till Neutral Bay. Mamma pekar på allt möjligt och jag hoppar upp och ner. Skönt att vara ute och spana på kryssnings fartyg i circular quay.

Vi undviker rusningstrafiken genom att äta mumsiga Thai moneybags och ris på ett ställe. Sen är jag så trött att jag somnar i Lane Cove tunneln på vägen hem.


/ Freya - musikalisk marinbiolog...kanske?


  

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards