Alla inlägg den 22 april 2011

Av wettergren - 22 april 2011 10:43

Hej alla Freyafans!


Idag är det lixåm början på påskfirandet.

Till mamma och pappas glädje sover jag extra länge på morgonen. Pappa passar på att snarka in han också medans mamma gör mammasaker.

Här ligger jag och softar i soffan (hoffan)

  

Pappa förklarar att idag kommer påskharen med både ägg och choklad.

Jag gillar speciellt det sistnämnda, och ta mig 17, snart manifesterar jag en chokladruta lixåm från ingenstans. Mmmmm det här kan bli en riktigt minnesvärd dag tänker jag mellan mumsandet.


På dagen gör mamma och pappa fint i trädgården medans jag leker med hästar och hoppar studsmatta. Då och då dyker jag upp med sopen och borstar bort ett strå eller tre.  Solen skiner och jag kan springa runt naken. Det blir inte mkt bättre än så här.


Mamma skall laga smaskig mandarin-anka idag. Himmelska lukter penetrerar mina känsliga näsborrar vid 4 snåret och jag börjar sätta på mig påsksärken.

Mamma hjälper mig på med klänningen och jag blir så trissad att jag drar en vals framför kameramannen.



Sen får jag ääääntligen mat. Ohhh vad  smaskigt.

Vad vore en påskmiddag utan sill, ägg och  babysnaps


 

Kippis!!


Glad pask fran Oss alla till Er alla!!! 

 





  






Av wettergren - 22 april 2011 01:08

Jag är hos Kiara idag.

VI málar páskägg och hänger i en Banksia gren som vi plockade pá vár bushwalk i morse. Jättefina!!


Mamma kommer och hämtar mig efter afternoontea och vi knäcker macadamia nötter som jag plockat under det stora macadamiaträdet. Mamma är imponerad av min äggmålning.

Mamma och jag áker till äggládan vid Whites road och handlar massor med ägg. Jag stoppar 8 dollar i betalningsládan och sen far vi hem. Pannkakor med hemgjord hallonsás till står på middags menyn, så då är det ju bra med ägg.



   


OCH sá kommer vi pá att mjölken är slut och utan mjölk kan man inte göra pannkakor.

En snabb tur till Woollies och sen är mjölken och middagen säkrad.

Jag blir så glad så jag gör volter i gräset.


Ingen påskkärring i år inte


Kramar Freya

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards