Alla inlägg den 30 september 2012

Av wettergren - 30 september 2012 09:17

Idag åker farsan och jag till Taronga Zoo.

En utmärkt dag med vacker blå himmel vågar utlovar glada och aktiva djur i olika former, färger och smaker.

Jag har varit här många gånger förrut och visar erfaret farsan vägen till reptilhuset.


Här hittar vi minsann en vacker pytonorm....

    


Utanför reptilhuset tar jag en liten ridtur på krokodilen ... eller en varan kanske det är..

 


Sen blir det girafferna som har det bästa utsikten i hela Sydney.

 


Pappa tränger oss igenom en folkmassa med kineser utrustade med kameror lika stora som dom själva.

I trängseln tappar han sina trendiga solbrillor och lyckas helt fantastiskt och osmidigt kliva på dom i samma rörelse.

Krasch, krask . och farsan lyfter bestört upp ett par brillor med enbart ett öga. :) Snyggt jobbat sickan!!

Vi turas om att posera i dom nu jättelustiga och rätt värdelösa brillorna.

 


Glassar, kaffe, fruktsmaker, ett utbrott, sälshow och många fotsteg senare hamnar vi till sist hos Zebrorna.. en av mina favoriter tillsammans med ormarna och sälarna..och kängrus och .. ok alla djur.

 













Det här mycket speciella söta lilla djuret tar vi  hem till huset i hålet... 

 


Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards