Direktlänk till inlägg 6 februari 2009

Waitangi day i Auckland

Av wettergren - 6 februari 2009 12:22


En mycket speciell dag i Nya Zeländsk historia. Waitangi avtalet är ett dokument undertecknat 1840 mellan Brittiska kronan och Maori stammarna på Nya Zealand vilket skulle gynna samarbete och samvaro emellan de två kulturerna. Missförstånd och språkförbistringar kulturerna emellan resulterade i ett domstolsfall 1975. Intressant historia, för mera detaljer rekommenderar jag och mamma Gooooogle. Hursomhelst så är denna dag en historisk dag som firas som allmän helgdag på Nya Zealand. Vi är i hjärtat av Auckland i Mission bay där för övigt mamma och pappa var på sin första dejt den 4e September 2005.



Vi är ute på brunch med goda vänner och det är en strålande dag. Jag kollar att jag inte har ludd mellan tårna - det förtar gärna mitt tjusiga intryck i min italienska prickiga klänning jag har dagen till ära.



 Dr Valerie och Dr Sharon... vilka damer och vilka vänner. Dr Val och mamma undervisade ihop när mamma bodde i Auckland. Hon är en mycket klok kvinna och fantastisk på filosofi. Naturligtvis, superb kiropraktor. Dr Sharon är mammas mentor från pediatrik kursen. Dr Sharon justerade mig och mamma när mamma var i 5e månaden med mig och jag låg och tryckte under mammas lever. Just nu bor vi ihop med Dr Sharon på hennes hotel. Sharon tog hand om mig i morse så mamma fick sova en timme extra. Vi lekte med hennes roliga gummi grejjer på golvet och jag blev filmad.

Dr Sharon undervisar i pediatrik och tyckte att jag var ett superbt undervisnings exempel på perfekt normal neurologisk utveckling. (Thihii!)


Vi fikar och äter brunch. Jag får avocado - smaskens och sen åker jag och mamma hem och sover middag. Vi är lite trötta efter våran tripp till Piha iförrgår.



På kvällen är det middag hemma hos Dr Val, hennes partner Gayle och deras hund Rocco. Mammas kollega Belinda från Brisbane är med och hennes lilla tjej Poppy. Poppy är 4 månader äldre än jag och jag blir inspirerad av att hon kan krypa och grejjer. Något att se fram emot för mig och mina föräldrar helt klart.

 


Dr Sharon bor i USA så vi ser till att kramas mycket, ofta och länge för när hon åker hem till sig på Tisadag tar det ända tills december innan vi får kramas igen.


Ohhh vilken spännande och historisk dag för mig.

Kramis/F





























































 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av wettergren - 4 mars 2023 09:50


Today I?m riding Lily again. Dressage training and jumping Bye ...

Av wettergren - 3 februari 2022 11:58

OMG been waiting for this moment. Pix speak louder than words and personally very pleased with the result. ...

Av wettergren - 15 augusti 2020 12:00


Pappa och jag kanner oss lite krassliga Idag.Hoppas att det ar vanlig forkylning och inte corona.Should be fine Ugh. Watching Togo. Good night ...

Av wettergren - 31 juli 2020 12:30


Så var man 12 bast! ?Hoppsan Kerstin säger farsan, det gick fort? som om han stått stilla i tidan, tragiskt.Hur som, kul kväll med presenter i fina smaker och former.1000 tack familjen i Sverige och Australien för presenter och gratulationer Xox ...

Av wettergren - 17 februari 2019 09:54


This is my cat Lucy

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24 25 26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards