Direktlänk till inlägg 13 februari 2009

Dagen före alla hjärtans dag

Av wettergren - 13 februari 2009 12:14



 Idag har det regnat hela dagen. Jag och mamma var ute i regnet imorse med Magic och hans tandläkare som kom och raspade hans tänder. Magic var lite ängslig över stora raspen men jag hejjade från vagnen och mamma klappade honom lugnande. Jag var tyst och snäll hela behandlingen, tuggade på ett höstrå som Magic släppte ner i min vagn - smaskens.


Det har vart rätt trist att vara inne hela dagen. Höjdpunkten var att få sitta i vagnen på eftermiddagen i duggregnet och titta på när mamma gav Magic hans middag. Han ville inte äta kraftfodret för han var lite öm i munnen men hö gick bra och jag stack ut näsan i duggregnet och blev fuktig i håret. Mmmmmmyzigt!



 Körde hårt i min "do-nut" idag. Sitter jättefint i den och lyckades ta mig från rygg till mage och tillbaka igen över själva kanten i jakten på en fin burk med stenar i som skramlar. Kissade i den också så nu är den "inlekt" ordentligt måste sägas.


 Åt smörsquash med avocado till middag och det var riktigt mumsigt. Hade squash i näsan till och med.

Äter duktigt och sover riktigt bra middags sömn nu för tiden. Mamma tror att det är för att jag är så aktiv hela tiden. Tro det, när man ligger i som sjutton för att lära sig krypa. Mamma hämtar sig fortfarande efter NZ halsfluss och mild gall episod så hon sov middag med mig idag. Vi trynade i nästan två timmar!

 Står riktigt bra på alla fyra nu och blir stadigare och stadigare för varje dag.

Nedan ser vi en stilstudie i tjusig startposition för krypning. Jag ålar och kan ta mig både framåt och bakåt, he he. Vänta bara mamma och pappa.


 Imorgon kommer morbror Gustav och tant Sophie från Sverige på besök, hur spännande som helst. Pappa är mest trissad då de har med ostbågar till honom.




 
 
Ingen bild

Farmor igen!

13 februari 2009 15:02

Ett JÄTTESTORT HJÄRTA till Hjärtegullet! Du ser ut att må bra tycker jag. Bra att du äter ordentligt och får i dig grönsaker och frukt. Nu kan vi snart vinka till varandra på datorn. Kameran har anlänt så nu ska vi försöka få den att fungera ordentligt. Hoppas "nallen" samt Hjärtekortet kommit fram. Kramar från farmor/farfar

 
Ingen bild

Familjen Freya

14 februari 2009 06:51

Ohh så bra att kameran kommit fram.
Tusen tack för alla hjärtans dag kortet och den söta nallen. Dom anlände perfekt dan' före. Kramar

 
Ingen bild

Kicki

16 februari 2009 00:48

Hej Freysan!
Det är så härligt att läsa din blogg o titta på alla bilder på i synnerhet dig (som ju växer så det knakar), men även på mamman o pappan. Jag tänkte be dig att fråga päronen var dom har köpt din tränings-donut (o vad den heter "på riktigt")- ser kul o mysig ut, en bra grej till min lilla gudotter Tintin 4 mån. Hon hälsar o säger att hon redan längtar efter att få testa det där som du kallar avocado!!
Massa kramar från Kicki alias Snigelmamman

 
Ingen bild

Ulrika

16 februari 2009 19:50

Hejsan svejsan !
Vilken söt liten tjej :)
Hoppas ni har de bra i australien för här är de kallt o snö :P inget vidare, men snart kommer säkert våren. Pratade lite kort med Eva O Rolf idag över msn så nu vet vi att de funkar med videosamtalen, dock lite raspigt ljud när man pratar. Ha de så bra o de var jätte kul o se korten på er. Kram från Ulrika

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av wettergren - 4 mars 2023 09:50


Today I?m riding Lily again. Dressage training and jumping Bye ...

Av wettergren - 3 februari 2022 11:58

OMG been waiting for this moment. Pix speak louder than words and personally very pleased with the result. ...

Av wettergren - 15 augusti 2020 12:00


Pappa och jag kanner oss lite krassliga Idag.Hoppas att det ar vanlig forkylning och inte corona.Should be fine Ugh. Watching Togo. Good night ...

Av wettergren - 31 juli 2020 12:30


Så var man 12 bast! ?Hoppsan Kerstin säger farsan, det gick fort? som om han stått stilla i tidan, tragiskt.Hur som, kul kväll med presenter i fina smaker och former.1000 tack familjen i Sverige och Australien för presenter och gratulationer Xox ...

Av wettergren - 17 februari 2019 09:54


This is my cat Lucy

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24 25 26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards