Direktlänk till inlägg 5 november 2010

En dag på mammas klinik

Av wettergren - 5 november 2010 10:45

  


"Inte leka Caleb!! " säger jag idag. "Hemma med mamma huset kanan".


Vad gör en stackars mamma då??


Det faller sig att Vanessa inte mår riktigt bra idag och mamma är gles mellan patient bokningarna på förmiddagen idag så jag får "fölla me" mamma till "obbet".

Lycka!

Avtalet är att jag är tyst och snäll när patienterna kommer och så går vi ut och hoppar i pölar och inviger regnstället från Sverige efteråt. Done deal!!

Jag träffar Kim och vovvarna som jag inte sett på så länge (enda nackdelen igentligen med att vara hos Vanessa när mamma och pappa jobbar).

Jätteskoj. Träffar massor av andra barn och små bebisar som kommer och får ligga på mammas jobb bänk. Tänk, de vet inte att det finns en bänk hemma som bara är för mig och pappa. Fniss!

Jag har två små ögonblick av irritation som raskt förhandlas bort med nallekex och Pippi Långstrump på Youtube. Helt ok att vara mammas receptionist faktiskt.


Kai´zen kommer med lillasyster och mamma för justeringar idag! Himmelskt. Vi bygger tåg och leker med trolldeg i väntrummet och jagar plastpåsen som trolldegen skall vara i. Behövligt "lekbreak" i all klinisk anda.

Jag måste säga att mammas patienter är helt fantastiska som är så felxibla och tycker det är skoj att träffa mig.


Efter 4,5 timme (!) (Mamman är vi det här laget tårögd av tacksamhet, stolthet och förundran över sin fantastiska dotter som skött sig magnifikt under så lång stund och vart så flexibel och tillmötesgående för sin mammas och patienternas behov. Guldstjärnor och oändligt kärleksgos min guldklimpsdotter) är det lunch och pöldags.


Jag fullkomligt dyker ner (utan regnkläder) i den lilla vattensamling som finns nedanför rampen till klinikingången. Lycka!!

VI hoppar och skuttar och sedan bär det av till Little Rock Cafe - min favvis ställe. Bästa lekplatsen som ligger på ett fik!

Pappaaaaaa kommer dit också och han jagas och kommer in i tunneln med mig (i kostym och allt!!). Vi lunchar och fast jag fått så många olika kex och kolhydrats smaker under morgonen så sveper jag raskt en stor portion med fisk. Mums!


Sen åker pappa och jag hem till huset vid kanan och gör fredagsrutin. Oh vilken annorlunda och skojjig fredag.


/Freya - världsrekord hållare i att vara tålmodig tvååring!





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av wettergren - 4 mars 2023 09:50


Today I?m riding Lily again. Dressage training and jumping Bye ...

Av wettergren - 3 februari 2022 11:58

OMG been waiting for this moment. Pix speak louder than words and personally very pleased with the result. ...

Av wettergren - 15 augusti 2020 12:00


Pappa och jag kanner oss lite krassliga Idag.Hoppas att det ar vanlig forkylning och inte corona.Should be fine Ugh. Watching Togo. Good night ...

Av wettergren - 31 juli 2020 12:30


Så var man 12 bast! ?Hoppsan Kerstin säger farsan, det gick fort? som om han stått stilla i tidan, tragiskt.Hur som, kul kväll med presenter i fina smaker och former.1000 tack familjen i Sverige och Australien för presenter och gratulationer Xox ...

Av wettergren - 17 februari 2019 09:54


This is my cat Lucy

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards