Direktlänk till inlägg 6 november 2010

Regn och hästduties

Av wettergren - 6 november 2010 10:45


Och så är det Lördagsmorgon och pappa får ha sovmorgon.

Mamma och jag äter gröt och packar ihop oss i regnet och far tíll Melody´s ställe i Kellyville för att justera hästen Rushki igen.


Jag vill inte ha regn byxorna på men mamma förklarar och lovar att det blir bäst så och att vi skall hoppa i fantastiska pölar hos Melody.


Jag går med på det....efter en stund.


Vi hittar super pölar att hoppa och skutta i och jag kiknar av skratt. Hästarna i hagen brevid springer sin väg. Har nog aldrig sett en sådan energisk två åring i röd regnrock förut.


Vi provkör traktorn lite också. Jag gillar den skarpt. Innan Kara kommer (Rushki´s matte) hinner vi både hoppa i pölen, köra takton och titta på Duschka och hennes nya bebis. Jag har aldrig sett en så liten bebis häst förut. Det är så fin och så gömmer den sig bakom mammas rumpa när den blir blyg-precis som jag.



    


Vi handlar en låda mango på vägen hem och förblir inomhus resten av dagen emedan regnet smattrar mot  taket.


Har familjestund i hoffan på eftermiddagen och tittar på filmen Marmaduke. Jääättebra vovve hilm tycker jag.

/Freya - pölprinsessa






 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av wettergren - 4 mars 2023 09:50


Today I?m riding Lily again. Dressage training and jumping Bye ...

Av wettergren - 3 februari 2022 11:58

OMG been waiting for this moment. Pix speak louder than words and personally very pleased with the result. ...

Av wettergren - 15 augusti 2020 12:00


Pappa och jag kanner oss lite krassliga Idag.Hoppas att det ar vanlig forkylning och inte corona.Should be fine Ugh. Watching Togo. Good night ...

Av wettergren - 31 juli 2020 12:30


Så var man 12 bast! ?Hoppsan Kerstin säger farsan, det gick fort? som om han stått stilla i tidan, tragiskt.Hur som, kul kväll med presenter i fina smaker och former.1000 tack familjen i Sverige och Australien för presenter och gratulationer Xox ...

Av wettergren - 17 februari 2019 09:54


This is my cat Lucy

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards