Alla inlägg den 27 december 2010

Av wettergren - 27 december 2010 13:47

  


Kreativ dag idag från uppvaknandet!!


Mamma och jag äter mumsig frukost. Mango, yoghurt med kokos och en skina råg toast. Smaskigt!! Därefter målar jag i min fina målarbok som jag fick av Sam och Baxter pa juldagen. Målar med både kritor och färg, hur tjusigt som helst.

Sen kommer mamma pa den geniala iden att göra näsor av individuella äggfack ur äggkartonger och måla dem. Bra projekt. Jag målar mammas när hon provar den på sig själv.


Sen skall vi äntligen bege oss iväg till Magic med hans julmorötter. Lite i senaste laget men ändock. Det är tanken som räknas! Mamma ber mig snällt och vänligt att klä på mig och ta på en ny blöja och jag får ett pyjamas utbrott så till den milda grad att jag kissar i pyjamasen av ilska och blir bestämt nerkörd i bilstolen iförd endast blöja. Ilskan klingar av när vi kommer till stallet och jag får en kissemissgos med stall katten och en slick från prickiga vovven.


När vi kommer hem får jag en mumsig yoghurt glass som vi gjort själva i glassformarna från Hornsby trippen i Torsdags. Det är mulet och duggregn. Mamma och jag tittar på hoppstjärnan Milton på youtube och sedan leker vi på mattan och bygger massor med hinder utan trycksvampar och penslar. Hästarna hoppr högt och långt. Efter lunch avancerar jag och pappa det hela och jag hoppar över hindren. Fantastiskt skoj.

Mamma hoppar med och sedan rider jag på mamma som hoppar över penslarna och pappa får sig en runda han med.

Vi tar en liten tur till Oollies mellan regn skurarna för proviantering till eftermiddagens bullbak. Väl hemma sätter vi degen (tack Arlas hemsida för det fina receptet) till lussekattorna. Jag säger hov gott när mamma stoppar om dem med en handduk. Sen frågar jag om de hovit gott när vi bakar ut dem en halvtimme senare.

Degen är inte riktigt lika smaskig som chokladkakssmet men mjöl är mumsigt!

Jag tar hand om penslingen och det blir eggstra fint!

I dag ar jag sprungit ut och kissat alldelends hälv yvå gånger. Mamma och pappa är så stolta så.


Lussebullsdrottningen Freya


Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards