Alla inlägg den 23 januari 2009

Av wettergren - 23 januari 2009 12:16

Idag är det Fredag och jag har fått veta av Farmor att jag har namnsdag idag. Som utlovat framför föräldrarna gratulationer med pussar och kramar, och jag får en klänning och några plagg passande den varma sommaren.

Som vanligt är papper och kartonger mer intressant än innehållet....


Idag är det en stor dag på den här sidan halvklotet.

Det är första gången på sedan 1944 (eller liknande) som kinesiska nyåret sammanfaller med Australia Day!

Det är i.o.f ingen stor grej om man heter Freya, är 6 månader, bor i Glenorie och kan enbart sitta upp, men det innebär att pappa får ledigt från jobbet på Måndag. Det kanske är bra!


Jag har hört att vi skall åka söderut imorgon till ett ställe som heter Jervis Bay. Där har mamma och pappa hyrt en stuga precis vid vattnet över 3 nätter. Pappa säger att farmor och farfar har varit där också då dom hyrde ett hus vid Kangaroo valley för några år sedan.


Utveckling

Jag rullar nu åt båda hållen och har börjat upptäcka att det går att röra sig framåt genom att åla.
Har dock problem med korsgången och blir upprörd då jag försöker resa mig upp på knäna, men ben och armar vill röra sig som jag önskar.

Nåja, jag är ju inte 6 månader än så ingen kan klaga  :)


Jag är relativt stadig då jag sitter upp, men i vanlig ordning är jag lite oberäknelig då jag kan få för mig att kasta mig handlöst åt något håll.


Mamma och Pappa har läst i någon bok att man kan prata teckensrpåk med små dvärgar i min ålder och därigenom påskynda/uppmuntra kommunikation. Jag förstår "upp" tecknet, men är skeptisk till de många andra. Jag kan också publikt säga att i.af pappa inte är konsekvent i sina övningar heller.  Mamma kör "äta" tecknet lite då och då ... och så länge jag får käk klagar jag inte.


Det är allt för nu.

Pappa och mamma har bilder som behöver laddas upp, men det får bli efter semestern...


Kramar

Freya med familj





Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards