Alla inlägg den 24 januari 2009

Av wettergren - 24 januari 2009 07:24

 Äntligen!

Långhelg här i Oz p.g.a nationaldagen som firas den 26:e Januari.

Pappa har tagit Tisdagen ledig och vi har hyrt ett litet hus vid havet i en liten trött by vid namn Huskisson i Jervis Bay, cirka 3 timmar söderut.


Jag brukar bli lite kinkig om jag inte får min förmiddagssömn vid 10 snåret, så mamma o pappa planerar avfärd vid 10, att jag skall somna i bilen, och sedan stanna till halvvägs för lunchmacka kaffe och mjölk då jag vaknar.

Här är en bild på pappa och mig vid Bulli Lookout.

Man ser ut över hela Wollongong härifrån.  Pappa är lite stressad då han hade planerat att vi skulle hunnit längre söderut innan första pausen. Tji!


Efter plåtningen käkar vi alla inne på kafeterian.

Det är alldeles för varmt för att överhuvudtaget tänka på uteserveringen.

Väl inomhus passar jag på att leka med pappas hästhandlarpluska som säkert är full av .......  kvitton.


Drygt 2 timmar senare anländer vi i Jervis Bay och våran lilla tvårummare!

Det tog pappa nästan 30 minuter o packa ut alla grejor.

Jag önskar att jag kunde prata så att jag kunde fråga mamma och  pappa varför man tagit med sig gräsklipparen!

... ok  det var ett skoj.


 Här är ett halvsjaskigt kort taget från verandan med supersjysst vy.


och bryggan som pappa planerar att fiska ifrån när jag och mamma gått och lagt oss,,,förutsatt att pappa kan hålla sig vaken.

 



God Natt!












Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards