Alla inlägg den 26 januari 2009

Av wettergren - 26 januari 2009 10:25

"Australians let us rejoice for we are young and free..."

Idag är det Australia Day och lustigt nog sammanfaller den med Chinese New Year i år!

Aussies spenderar den här dagen med att grilla och utomhus umgänge.

Jag spenderar dagen med mina päron och en massa mjölkdrinkar!

Pappa tar ett kort över bukten på ett gäng som verkligen engagerat sig och satt upp ett day-camp på en egen sandstrand.

 


"Grundet" som syns i mitten av bilden är för övrigt ostron som frodas överallt här borta. Grannen gick igår med en hammare och knackade upp färska ostron som han mumsade i sig frenetiskt. Färskare än så här blir det inte .. om man nu diggar ostron. Havet har redan dukat!!

   


När vi ändå är på ämnet mat.

Vi äter en lugn frunch på baksidan och jag får smaka citron för första gången ... mmmmmuuuuums 


 


 meeen va surt...


Efter frukosten poserar vi i vanlig ordning

Mamma och jag är klädda i vitt dagen till ära.

Här modellar vi på några kort ... 

 





Det här kortet är pappa speciellt nöjd med! 

 


Har man en mamma som är doktor i kiroknaktrik behöver man inte oroa sig alltför mycket för om C2 råkar vara subluxerad en dag.

Lägg märke föresten till mitt nya hår.

Allt mörkt jag haft tidigarte har nu fallit bort och jag är nu en stolt innehavare av en ljus man.



Ja det här är allt från oss.

Kram på er släkt och vänner, vi hörs snart igen.

xoxox






Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards