Direktlänk till inlägg 24 december 2010

God Jul 2010!

Av wettergren - 24 december 2010 09:34

God Jul Allihopa!


Idag ar det extra speciellt eftersom jag får öppna den sista presenten på adventskalendern, och ge mig an alla klapparna under granen!!


Jag får öppna en present på direkten, jag väljer ett av dom största. Ett läckert paket med toy story papper, jag älskar Toy Story.

Den visar sig vara fran mamma och innehalla ett jattefint paslakan med hastar pa!


Sen äter jag frukost med pappa. Vi maste skynda oss att gora oss iordning, for vi ska aka o handla julmat (skaldjur) och det ar manga med oss som har sana planer den har dagen. Varan plan ar att komma ivag tidigt ....


Jag tar pa mig min vallmoklanning och matchande sunnies. Jag packar ner lite nodproviant i min rosa vaska (hastar och ett litet paket) utifall vi skulle fa motorstopp pa vagen eller ngt sant.



Bye bye see you soon, "Bye bye he you hoon" 



Gar ut for dorren och skriker "kakaduor, vita kakaduor".

Pa den stora solrosen sitter tva kakaduor och ater julfron.

Jag tittar facinerat hur dom tuggar i sig dom smaskiga smakerna fran den stora blomman som jag och pappa planterat.



Shopping i Hornsby, effektivt in i fingerspetsarna.

Pappa och jag koar upp oss till fiskmarknaden medans mamma handlar ovriga smaker pa en narliggande affar.  Det ar redan alldeles hysteriskt vid fisksmaksmarknaden. Kon ar sakert 50meter lang och man har tva vakter for att halla kolla pa alla galna rak och fiskoholics. Vi handlar rakor, fisk, ett dussin ostron och 3 hummrar. Som vanligt alldeles for mycket ...


Val hemma igen och nu rycker det i paketoppnartarmen..

Jag valjer ett stort rosa med glitter som jag sneglat pa en langre tid.

det visar sig innehalla en docka. Jag blir dock foga imponerad och vill istallet titta pa mammas paket.



Pappa och jag tar ett snabbdopp i poolen och sen borjar forberedelserna for jullunch/middag.

Saaaaa manga smaaaaker!!


God Jul sager mamma och sveper ett ostron


God jul säger pappa och slurpar i sig ett annan ostron och himlar med ögonen.

  



Sjalv ater jag andra julsmaker ...



Mamma busar med mig och lurar samtidigt i mig smaker ... sneaky morsan!!



Till efterratt jordgubbar och chooooklaaaaad ... himmelskt!!



Sen oppnar vi presenter igen!! jippiiii


Har far jag en "isbjorn" fran min kompis Tyra i Ostersund.

Tusen tack familjen Warg!!



Har oppnar jag ett paket fran farmor och farfar.

Jaaaaaaa, nya Castor bocker!! Mamma och jag laser dom nar vi lagger oss.

Tusen tack for dom fina julklapparna farmor och farfar!!

  


Familjekort i tradgarden!!

Pappa hade glomt bort hur man stallde in sjalvutlosaren sa mamma och pappa fick turas om att posera med familjens centrala punkt!!


Har ar mamma och jag i tomatlandet!

        

Och har ar Pappa och jag bland solrosorna!                                         




En riktigt God Jul till var underabara familj i Sverige, extended family, vanner och fans!!

Love

Freya , Henric och Annica

 
 
Ingen bild

mamman

24 december 2010 11:32

Ohhhhh vilket fin julinlegg, vi maste fixa till a,a och o

 
Ingen bild

wettergren/östlund

24 december 2010 12:50

God Jul från oss alla!
Hoppas att ni får ett roligt julfirande hos era bekanta därborta. Lycka till Freya med att öppna resten av dina paket! Nu ska vi fira med lite glögg och fika. Kramar från oss alla här i Kristinehamn

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av wettergren - 4 mars 2023 09:50


Today I?m riding Lily again. Dressage training and jumping Bye ...

Av wettergren - 3 februari 2022 11:58

OMG been waiting for this moment. Pix speak louder than words and personally very pleased with the result. ...

Av wettergren - 15 augusti 2020 12:00


Pappa och jag kanner oss lite krassliga Idag.Hoppas att det ar vanlig forkylning och inte corona.Should be fine Ugh. Watching Togo. Good night ...

Av wettergren - 31 juli 2020 12:30


Så var man 12 bast! ?Hoppsan Kerstin säger farsan, det gick fort? som om han stått stilla i tidan, tragiskt.Hur som, kul kväll med presenter i fina smaker och former.1000 tack familjen i Sverige och Australien för presenter och gratulationer Xox ...

Av wettergren - 17 februari 2019 09:54


This is my cat Lucy

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards