Alla inlägg den 20 augusti 2010

Av wettergren - 20 augusti 2010 07:15

Idag ska jag och mamma på barnkalas längs med Northern Beaches. Nice!!


"Kaas" säger jag, mamma och jag slår in paket med blommigt present papper som vi handlade på woollies igår. Jag är ansvarig för tejpandet och det går strålande. Vi har en lång kreativ stund med paket inslagning. Mamma upptäcker till sin förvåning att ett års kortet hon inhandlade var ämnat för en pojke så det får bli present och kalas utan kort den här gången.


När man ska på barnkalas vill man vara extra fin. 

Jag har på mig min nya klänning som jag fått av moster Sofi, morbror Janne och alla kusinerna. Tack snälla!!!

Till det har jag passande skor och så en handväska såklart. 


 


Northern beaches är en bit bort så vi måste hämta bilen från garaget. 


Jag tar fram min bil, men mamma föreslår att vi tar en annan bil så att vi båda får plats. 



Tiiiiittta ett hopptorn ... alla barnen "hej då" Freya vill hoppa själv. 

      Det bjuds på kakaaa också- himla mumsigt. Jag vill ha hela nallebjörnen som kakan är utformad som, men mamma är trist och säger nej. Suck!!


Bara för att jag fick ett spontant raseri utbrott sist jag medvetet blev utsatt för färgämnen och konserveringsmedel i socker form. Hmm. Oh well, pop corn är rätt musigt det med faktiskt. Inte riktigt som nalle kaka med choklad glasyr, men nästan.


Evy fyller ett och det är massor med barn med på kalaset. Lite för många faktiskt tycker jag. Kai´zen och Ki´lulu är med också. Jag håller lite distans från Kai´zen, man vet aldrig. Han håller på att bemästra sin knuffteknik och jag har fått tillräckliga övnings knuffar tack.


Jag somnar direkt i bilen på vägen hem. Vi åker till Vanessa och gosar lite på eftermiddagen. Caleb gillar min klänning. Han vill bara klappa på mig och kramas hela tiden. Bra kille. Lite för bra emellanåt nästan. Mamma fick ett sms från

Evy´s  mamma senare. Kalas påsarna man skulle fått med sig hem och som hon vart uppe och gjort iordning hela natten hade hon glömt bort att ge oss. Busig mamma va!!


Freya -Party girl!!

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards