Alla inlägg den 29 augusti 2010

Av wettergren - 29 augusti 2010 10:15


Idag är det ridning på gång!! Efter en sen frukost (jag var uppe och hade natt föreställning för mamma och pappa i ett par timmar inatt så vi sov till 8) kom vi iväg till Camp Cobark till 10 för ett möte med ponnyn Rocky!!


Med ridhjälms väskan och mamma i högsta hugg skrider vi till verket. Jag har med morot också som sig bör.


 Jag ger moroten till först bästa hungriga ponny - på marken, som jag lärt mig på ranchen av mamma och pappa. Bra regel så man inte blir biten.


   Vi mjukar upp oss is hagen och stannar till och spanar in hur skoning sker här ute i bushen. Lite annorlunda tycker både mamma och jag. Rocky är en snäll häst och går riktigt fint framåt när mamma ber honom.



   Fantastiskt solig dag med blå himmel och lätta vindar.   Var annars vill man vara förutom i sadeln ute i naturen??   Nu är det hinder och styrövningar, går galant. Bra fyrhjulsdrift på den här.


När vi ridit klart är det after ride. Klappa kissemissen. kollaom det finns hö att hoppa i (inget så långt ögat når), kraftfoder att hälla upp i hinkar (inget sånt heller), lukta på blommor, rulla runt i gräset och balansera på staket stockarna.

   Kissmissen är jätte snäll och jätterund om magen. Mamma tror den är full med små kissmissar. Jag klappar jätteförsiktigt - som alltid.


Härliga tider. Vi tar oss sedan iväg på upptäcktsförd djupt in i bushen för att leta på Dilgry river som är den renaste i hela Australien.Pappa vill leta fisk såklart!!


Efter en och en halv evighet på en dammig grusvög bland oändliga gum trees hittar vi den.... eller i alla fall skylten.


  

Vid floden finns ocksåen fin bro. Man kan stå på den och kasta stenar i vattnet (yey!!) och pappa visar hur pinnar simmarunder den om man kaster i dem uppströms. Vad han är klurig pappa.

Det är rätt friskt här uppe så vi stannar inte så länge, 9 grader! Brrr. Pappa ler belåtet och är övertygad att det finns öringsfiskar här. Så bra.



   Bron funkar också väldigt bra för posering inför papparazzis kamera   Oj oj oj vilket kast!!



VI komemr hem till lunch och sov. Behövligt för oss allihopa. Mamma och jag sussar fint till halv fyra (oj).

Vi tar en liten tur ut bland djuren igen och kollar in hur kossorna och hönorna mår.  Vilken dag. Gillar semester hemskt mycket faktiskt.

Freya - jillaroo







Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards