Alla inlägg den 21 augusti 2010

Av wettergren - 21 augusti 2010 06:55

Och så vaknar man upp till kvittrande fåglar och klarblå himmel. Våren är här!!

Pappa och jag ska åka till parken idag och mata änderna. Mamma jobbar. 


Jag har precis dragit i mig min fruktostgröt när farmor och farfar ringer på Skype.

Hur roligt som helst att prata och jag visar farmor min häst samt min kissekatt. 

Farmor tycker dom är fina och gnäggar och kuttrar på andra sidan skärmen. 



Sen bär det av. 

Första anhalten är affären som säljer fina babyhattar. Min solhatt är mystiskt försvunnen och pappa har lovat att köpa mig en ny. 

Jag är lite motsträvig i provhytten, och jag lurar pappa att handla två hattar. En av hattarna passar "andmatarklänningen" jag valt för dagen. 


  

Väl framme i parken och efter ett kan-åk beger vi oss ner till dammen där alla fåglarna bor. Vi har säkert 3 limpor med oss så alla dammens fåglar, fiskar och kvalster kommer kunna få sin beskärda del. 


Alla änder blir såklart jätteglada att se mig och mina limpor



 

... laddar upp med ny ammunition

    

.... och kaaast

  

Det kommer t.o.m upp en massa söta ålar och smaskar på bröditarna. 

  



Efter idogt matande blir det Bananpaus. Man blir ju alldeles jättehungrig själv att titta på när andra mumsar.


  

Det var min dag med pappa och änderna (och ålarna) i Fagan park.


Puss från Freya





Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards