Alla inlägg den 22 augusti 2010

Av wettergren - 22 augusti 2010 14:15






I dag är det en speciell dag....

Det är söndag, pappa har vart ute på stan med Micke och sovit över natten till idag så mamma och jag är själva OCH vi ska gå på förmiddags matine på Circus Stardust.

Jäääääättespännande!!

Mamma säger att det är hästar med. Självklart vill jag vara med.





  



Circusen är i Castle Hill på utställningsfältet. Massor med fint gräs att springa i och rulla runt på framför tältet. Vi får en liten pre-view av hästarna när de står ute i solen och väntar på att föreställningen skall börja.


  



Det är massor med folk, vi handlar popcorn och intar vår plats, jag får sitta i mammas knä för jag är 2 år! Första numret är lejonen. Tre stora lejon i stålbur som ryter och viftar med stora kloförsedda tassar mot lejon farbrorn. Ett lejon hoppar genom en pappcirkel. Det är kanske för farligt med eld nu för tiden. Bush fires och sådant. De sitter vackert och äter smakbitar ur handen. Lejonhannen Rory är lite väl rytig så han slipper göra någon konst. (Läs: lejontämjaren vet vart gränsen går om han vill vara intakt och redo för nästa föreställning klockan 2!!) Mamma är rätt stel, hon kanske tror att vi skall få bevittna "man ätande lejon numret". Jag ryter med Rory jag!!


  



Sen kastar cirkusartisterna sig upp i luften (- som Pippi!!!), hänger i trapetser och allt möjligt. Jag applåderar hela tiden. Clownerna var lite oförskämda faktiskt.

Sen kommer 6 vita welsh ponnisar med röda fjädrar i pannan. Ohhhh vad fina de är och de travar runt, står på bakbenen och är helt fanastiska. 

I pausen får man rida i manegen. Jag vill absolut rida. Tills jag inser att det bara är en shetlandsponny. Skriker argt och vägrar - för liten. Mamma får generat pengarna tillbaks och inget foto. När man rider stor häst finns det ingen anledning att gå ner på nybörjarnivå heller!!

Vi går ut och åker tekoppar istället. Jag säger "hej då mamma", men hon insisterar att vara i min kopp med mig.

Tur det faktiskt, jag blir lite stressad när den börjar snurra.


    


I andra delen är det mera volter, trapetser och hundar som är väldigt fyndiga med apor som slår kullerbyttor. På det hela taget har jag följt föreställningen spänt fram till sista numret då jag ledsnat på bananer och mandlar och är hungrig och trött. Mamma likaså. 

Så fort sista artisten voltat ner från trapetsen i nätet smiter vi ut i solen och säger hej då till hästarna på vägen till bilen.


Det är varmt och vi är sååå trötta och hungriga. Jag får ett utbrott över mina skor som snörena behöver knytas om på så vi har en rätt livad resa hem till Glenorie.

Mamma och jag somnar raskt efter lunch och sover i två timmar.


Pappa kommer hem och vi har längtat såååå.(mest mamma tror jag, jag var vaken två timmar i natt) Mamma får andrum och te drickningsstund medans jag och pappa går ut och åker kana innan Thai "takeawayen" öppnar.   


Moneybags med ris och chilli sås till middag. Vilken fantastisk söndag. Tack snälla pappa för biljetten och mamma för sällskapet. Nu har jag en bra visuell i mina kullerbyttsövningar och att gå på lina. Tänk att det är flera än Pippi som gör knasiga och skojiga saker.


/Kram Freya - häst och lejon tämjande cirkusprinsessa med förkärlek för moneybags!!

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards