Alla inlägg den 28 augusti 2010

Av wettergren - 28 augusti 2010 03:00

Dag 3 in the Barrington.

Pappa och jag har morgonpasset, och efter sedvanligt grötande tar vi på oss varmt och beger oss ut i den kalla morgonen.

Vi besämmer oss för att göra en vildmarksexkursion längs den stig (track) som går från våran stuga rakt in i den djupaste nationalparken. Jättespännande tycker vi båda, och fulla av förhoppningar att få se båd pungdjur och tigrar och sånt stegar vi in i grönskan.

  


Nästan på direkten ser vi doftspår av vilda pungdjur. 

Den som lämnat den här bajsen (ojen)måste ha varit så nödig att hon inte hunnit få på sig blöjan först. .


   

Jag hittar "massa vatten" och vi gör ett stopp för sten och pinnkastning.


   

Vi går vidare allt djupare in i den grönskande grönskan.

Jag klappar och gosar med mysigt mjuk mossa och står under jättelika ormbunkar som är som jätteparaplyer.

En kakafoni av fågelsång och lustiga ljud hälsar oss varmt välkomna till djungeln

     


Efter djungelturen går vi och klappar kossorna.

Jag ger en kossa en gul blomma som hon mumsar i sig frenetiskt. No manners at all!!

Sen går vi "på lina" på stocken tills min mat och sovklocka ringer.

Vilken morgon. Det känns som jag gått flera 100 mil, klättrat 5 höga berg och svingat i 57 svingande lianer.  


     

Jag tar en cykeltur på vägen hem. Pappa knuffar och jag styr. 



På kvällen badar jag och läser bok med mamma.


Vi läser en jättebra bok om en häst som flyger. Mamma säger också att jag ska få rida imorgon. Vilken tur att jag har min Freya-ridhjälm med mig.


Nu är det läggdags och jag avslutar dagen med att spexa en grimasch ... 

 

... och dra upp byxorna på magen som farfar!

    


Just när jag ska gå till sängs kommer det plötsligen en jättestor mus upp på altanen. Den krafsar på dörren och säger att den vill ha en smak. 


Mamma säger att musen egentligen heter Possum och ger den en brödsmak.

Det här blev "grädden på moset", vilken dag. Nu ser jag fram emot att få tryna och drömma om morgondagens äventyr.


Gonatt // Freya

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards