Alla inlägg den 15 februari 2011

Av wettergren - 15 februari 2011 11:15



Idag är det playgroup!!


Jag är jääätte trissad för det är mamma och jag som skall gå tillsammans ("hammans")  den här terminen. "Inte Caleb" säger jag. (Förra terminen gick jag ju med Caleb och Nessa)

Vi skall leka och baka bullar. Jättespännande helt enkelt.


Ryggsäcken är med naturligtvis, OCH mina hästar.


Mamma och jag är laddade med gröt frukost och kommer i god tid. Vi hinner leka i bondgården, träffa några andra barn Ayla, Dominic, Xavier och Riley.

Riley och Ayla är lite för intresserade av mina hästar så mamma och jag kommer överrens om att stoppa tillbaks dem i ryggsäcken och hänga upp den på kroken tills vi åker hem.

Jag lagar ägg till mamma och kokar te i det lilla köket.


Sen är det morgon samling, tvätta händerna och baka bröd!!!

Mamma och jag rullar bullar och jag vet precis när det är min tur. Jag väntar väluppfostrat och tackar Kirralee - playgroupfröken för mjöl och deg.

Orange förkläde har jag idag. Tjusigt!!


Sedan ska bullarna jäsa. Då går vi ut och leker i sand lådan. Jag är så bak inspirerad att jag fortsätter att baka i sand till mamma.

  



Dagens hantverk är "felting". Man tar fårull och lägger omlott mellan bubbel plast, blöter med tvålvatten och rullar fram och tillbaka i olika omgångar. Sedan gnuggar man och så , vips blir det en ullfilts bit. Vi skall tydligen sy en fisk av den när den är klar. Mamma filtar på, jag vill äta äpple och melon samtidigt och leka i kanan på andra sidan staketet.


Jag tror mammas och min filt blev fin... Jag tror vi får se nästa vecka :)


    


Japp, korrekt iakkttaget, jag har stjärnpyjamas pá mig idag. Kirralee är kvinnan med det breda hárbandet. Den otroligt gravida mamman i bakgrunden är Rileys mamma, hon bokade in med mamma direkt för en justering och hjälp med sin separerade magmuskel. Tror det med en sán "strutbebis".


Sen blir det sagostund om djuren pá havets botten som vilade i en snäcka. Jag var lite upptagen med att bygga transaustraliensiska järnvägen under inledande 2 tredjedelarna av sagan men alla andra tyckte den var bra och satt stilla och tittade pá sago bordet och ljuset och filt djuren och snäckorna...


  



Efter sagan är bullarna klara - hurraa. Jag får jordgubbssylt på min - mumsa mumsa mumsa!!     

Sen är det plötsligt dags att säga hej då. Oj vad snabbt det gick, och vad roligt det var!!


Kirralee säger till mamma att jag var betydligt mera pratsam den här terminen, då blev mamma jätteglad.


Sen gör mamma och jag bank ärenden i Castle Hill, tar oss en babycino/mammacino och handlar tyg med hästar och annat på som Sam och Baxters mormor (Doris), skall sy pyjamasar av till mig. Hur spännande som helst!


Oj, oj, oj vilken dag. Bring on playgroup nästa vecka!!


Freya - brödbullsbagare











Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5 6
7 8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards