Direktlänk till inlägg 27 augusti 2010

I vildmarken del 2 med Namnsdagshälsning till farfar Roffe

Av wettergren - 27 augusti 2010 10:03

Första natten i Barrington avslutad och vi vaknar upp i gryningen till den första dagen. Det är buskallt här uppe och pappa har agerat eldvakt för att vi inte skulle frysa fast i våra påslakan.  Vi har idag fixat ett värmeelement så framledes skall allt vara under kontroll Sickan!

Här är föresten ett kort på vårat hus!

  

Mamma och jag går upp tidigt och ger oss ut på upptäcksfärd. 

Här finns massa hönor och två superarga gäss som älskar att bita små barn.

(Som omväxling biter dom även pappor vilket just  pappa fick erfara senare den här dagen ...)


Mamma och jag klappar fjäderfän, kossor, hästar och "går på lina" på en stock.

Här jagar jag en organisk sprätthöna som skryter om vilka jättefina gröna ägg hon kan lägga. 


  

Går på lina som pippi

 

Den här stocken var extra bra för den kan man rida på också.

  


När pappa vaknar åker vi till Gloucster för att handla smaker och sånt. 

Jag somnar som en stock där i baksätet då vi tuffar fram på dom skumpiga grusvägarna. 


Det är en lite speciell dag idag, Rolfdagen!!

Det innebär att min Farfar har namnsdag idag, samt pappa egentligen också då ett av hans 3 namn är lika som farfars. Nåja, vi bestämmer oss för att lägga allt fokus på farfar eftersom pappa får uppmärksamhet alla andra dagar på året!


Det här är från mig och Mamma! Grattis på namnsdagen Farfar!! 


  


Och det här är från mig och pappa, Grattis på Namnsdagen farfar!!


  Och det här är från mig och hästen, Grattis på Namsdagen farfar!!!     

Hoppas att DU får frukost på sängen och massa välförtjänt uppmärksamhet idag!



Kramar Freya, Pappa & Mamma


 
 
Ingen bild

farmor och farfar

27 augusti 2010 23:25

Grattis även till pappa som heter Rolf som "släktnamn". Ha en bra vistelse uppe i bergen!
Hoppas att du får rida på en snäll häst.Kramar från Farfar Rolf och Farmor Ewa

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av wettergren - 4 mars 2023 09:50


Today I?m riding Lily again. Dressage training and jumping Bye ...

Av wettergren - 3 februari 2022 11:58

OMG been waiting for this moment. Pix speak louder than words and personally very pleased with the result. ...

Av wettergren - 15 augusti 2020 12:00


Pappa och jag kanner oss lite krassliga Idag.Hoppas att det ar vanlig forkylning och inte corona.Should be fine Ugh. Watching Togo. Good night ...

Av wettergren - 31 juli 2020 12:30


Så var man 12 bast! ?Hoppsan Kerstin säger farsan, det gick fort? som om han stått stilla i tidan, tragiskt.Hur som, kul kväll med presenter i fina smaker och former.1000 tack familjen i Sverige och Australien för presenter och gratulationer Xox ...

Av wettergren - 17 februari 2019 09:54


This is my cat Lucy

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards