Alla inlägg under augusti 2010

Av wettergren - 1 augusti 2010 11:59

Idag är det Augusti och solen steker som en vårdag!


Passande har mamma bokat en ridtur med mig.

Jag ska få rida en vit springare vid namn Meg, och är självklart jättetrissad.


Vi kommer hem till Tony & Sue på eftermiddagen och vovven Rufus kommer fram och pussar "välkommen" 


Jag kan inte vänta längre och tjatar "Eya Ridaaaa" tills vi äntligen går till stallet.

Först skall vi gå igenom säkerhetsrutiner samt poseras i vanlig ordning. 

Vad kan man annat göra än att spela med då det givetvis kommer ta mig snabbare upp på hästryggen. 


Först gosar jag och mamma inför kameran.


Sendan följer en pappa och Fryeapose. Nu har jag iaf fått på mig hjälmen.


Och så det stoooora ögonblicket då jag får sätta mig upp på hästryggen.

Jipppiiiiiiiii vilken lycka.



Som ruttad ryttarinna (tack för alla övnings turer Magic, fast vi alltid stått stilla!) känns det lyxigt att ha sadel och något att hålla i. Hjälmen gör det onekligen lite svårt att gosa i Megs man..

Mamma tror att jag vill ta en naturtur men jag har ju sett på youtube hur det går till. Mot sand banan och "pinnarna på marken".


Kolla vilken balans! En hand och jag har äntligen fått bort mammans överbeskyddande hand över ryggslutet. Mamma blir nostalgisk och tårögd då hon minns sig själv i sadeln på en shetlandsponny som hette Trolle när hon var 6.

Sue tycker jag är duktig och jag sitter hur avslappnat och rakryggat som helst.

Mamma är otroligt stolt (naturligtvis!!) och pappa agerar stolt och strålande pappa och kameraman. Jag och Monty Roberts - vilket team, move over!!



    

Efter ett par uppvärmningsvarv är vi redo för första hoppet!!

Jodå, jag har pluggat med mamma och visualiserat hoppning och tittat på bilder av Kelly Marks och hennes häst Paj när de hoppar tillsammans. Undan for ess, här kommer jag och Meg!

   Vilket gliiid!!!


Efter an dryg kvart erbjuds jag avstigning och vi rider in i stallet igen. Jag pekar på nästa häst (dubbla storleken, samma färg!) och är redo att ge den en tur i sanden samt den bruna lite längre ner i stallet.

Tydligen är detta allt för idag... Ok, var är höet? Och chaff och barley till Meg undrar jag. Mamma och jag ordnar det hela samt en god morot. Ridturen blev en födelsedagspresent från Sue och Tony. Oh, tack vilken överraskning.

Tydligen bodde Magic hos Sue och Tony innan jag kom till världen och vi flyttade till Ranchen allihopa. Meg ber mig hälsa till Magic. Självklart säger jag.



            Mamma, pappa och jag tar en liten tur ut bland hagarna och klappar hästarna, hoppar och skuttar i gräset och klappar Rufus lite till. Mamma får förhandla in mig i bilstolen efter "thank yous" och "byes" och "bye bye ponies". Det här är ju himmelskt, jag vill absolut inte åka hem.


Mamma lovar att vi skall handla en rid hatt i morgon, och ett sånt där braigt handtag till Magics sadel så vi kan rida på våran häst i sandlådan där han bor. Jaaaa vad bra.


Det är rätt skönt att komma hem. Hänga med pappa ute på gården, städa poolen och hoppa i rabatterna. Mamma går och shoppar middags grönsaker och kommer hem med Jessica, Millie och Brook. Ohhh, vilken fest, mina stora tjej kompisar. Jag visar dem raskt Grottkissemissen och den nya rosa vagnen som jag fått av Roy som kissemissen fått åka runt i sedan i morse. Jessica är ordentligt imponerad som sig bör av en 14 åring.


VI äter potatis och purjolöksoppa med smörgås och passionsfrukt till middag och mamma och jag badar. Jag serverar te för två på badkarskanten med den nya te kannan och mamma dricker duktigt. Efter bad och grottkissemiss nattning i vagnen läser vi nya böckerna från farmor. Om kaniner som steker pannkakor och om bävrar som odlar bönor. Himla bra faktiskt. Sen är jag nästan lite för trött och somnar nästan genast i min säng.

Efter flera veckor av fökylnings symptom med hosta och snor kan jag faktiskt somna riktigt bra utan snorsugning och extra ENT mix. Jag ber dock om ett par extra nästorkningar så jag kan liksom dra ut lite på nattandet och få mamma att tala om flera gånger hur mycket hon älskar mig. Dessutom får jag höra speldosan mer än en gång. Klurigt va??

Imorgon är det ridhjälms prövning.


Tack alla som bidragit på så många olika och fantastiska sätt till min födelsedags helg, den har vart helt sensationell.

/Eya



Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards