Direktlänk till inlägg 17 februari 2011

Torsdag

Av wettergren - 17 februari 2011 09:12


Idag tog jag sovmorgon.

Inte visste jag att vi skulle åka till min blivande dagmamma klockan 9 och leka och fylla i papper och äta vattenmelon.

  

Jag har lite hosta och snorig näsa också - då måste man vila säger mamma.


Mamma hann göra sin bokföring klar innan jag vaknade och ville ha en massa mamma gos. Med nya ryggsäcken på och min frukost toast i en liten plast burk begav vi oss iväg till Maroota där Kiara bor. Självklart hade jag mumin pyjamasen på mig!!


Sann yuppy stil det här med "mörgås" i "biltolen". Om vi haft tid hade mamma stannat till vid bageriet och handlat mammacino och babycino men icke i dag.

Oh vad jag gillar min ryggsäck, måste hålla den hårt när vi åker bilen.


Det är riktigt trevligt hos Kiara, fast jag är tydlig att det faktiskt är "mammaFeya" dag idag. Så när mamma har bekräftat att vi skall leka tillsammans hos Kiara och hennes bebis Aliha så blir det riktigt skojjigt.


Vi leker, fyller i papper och skall leka lite till på måndag eftermiddag och sedan börjar jag officellt som dagbarn nästa Onsdag. 8-5 tjej med ryggsäck, lunchlåda och Steiner struktur och aktiviteter. Jättespännande.


VI tar en snabb lunch hemma i huset vid kanan och jag mumsar i mig sista pannkakorna från igår och sedan bär det av till Giorgio´s. Jag skall vara där och leka en timme medans mamma går på möte. Skeptisk, men packar ner hela hästfilms kollektionen och sedan är allt väl.


Mamma frågar mig i bilen på vägen dit "Freya, vad hittar du i näsan när du petar i den? " Efter en liten fundering svarar jag glatt "Adocado" (avocado).

Vi skrattar tillsammans en lång lång stund och sedan säger vi "bye bye ove you, hee you hoon" utanför Giorgio^s hus.


Hos Giorgio får jag kolla DVD, äta glass, springa i gräset och har det riktigt trevligt. Min favorit Peta är i skolan - synd.


Mamma kommer tillbaka som lovat. Tuur!!

Hon har handlat massor med frukt och vi fikar. Jag får körsbär och vattenmelon och mamma får två latte. Måste vart ett tufft möte...


På vägen hem stannar vi hos Magic och ger honom en stor påse kärleks morötter och klappar hans " ajjis"  (knöl i nacken). Jag sammanfattar till mamma som ser sammanbiten och oroad ut att "Ajjisen är borta" nu när jag klappat på den.

    




Jag hämtar posten i brevlådan alldelens hälv när vi kommer hem. Har fått ett kissemisskort av farmor och farfar. Tack så fint.


Freya - dagbarn in training.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av wettergren - 4 mars 2023 09:50


Today I?m riding Lily again. Dressage training and jumping Bye ...

Av wettergren - 3 februari 2022 11:58

OMG been waiting for this moment. Pix speak louder than words and personally very pleased with the result. ...

Av wettergren - 15 augusti 2020 12:00


Pappa och jag kanner oss lite krassliga Idag.Hoppas att det ar vanlig forkylning och inte corona.Should be fine Ugh. Watching Togo. Good night ...

Av wettergren - 31 juli 2020 12:30


Så var man 12 bast! ?Hoppsan Kerstin säger farsan, det gick fort? som om han stått stilla i tidan, tragiskt.Hur som, kul kväll med presenter i fina smaker och former.1000 tack familjen i Sverige och Australien för presenter och gratulationer Xox ...

Av wettergren - 17 februari 2019 09:54


This is my cat Lucy

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5 6
7 8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards