Alla inlägg den 8 januari 2011

Av wettergren - 8 januari 2011 09:05


Efter mycket regn är sommaren tillbaks igen.

Mamma och jag himmar i poolen på morgonen, friskt och härligt. Vi himmar flera längder och hoppar och plaskar. Himla mysigt.

Jag är riktigt inne i min pottränings rutin nu. Tredje veckan med konsekvent gräsmatts kissning. Mamma känner sig som om hon har en hundvalp. Det är ju så mysigt att stå och strila i gräset. Pappa har tränat mig bra.


VI har lite mamma och pappa ärenden till Pennant hills idag. Jag tittar på Toy Story (!) och mamma och pappa pratar. Får choklad - najs!

Vi tar eftermiddagsfika på T2 i Hornsby. Tittar på hiphop dansare ute på torget och dricker babycino och mumsiga scones med hylt och grädde.


Pappa handlar ett super avancerat staffli på order från faster Camilla och hennes familj i Kristinehamn. STORT platt paket som får åka med hem till huset vid kanan. Spännande.


Det är runt 30 grader varmt ute på eftermiddagen och jag hinner smyga in en kort sov i bilen bakom mina solglasögon på vägen hem. Mamma lyckas på något finurligt outgrundligt vis distrahera mina heta önskningar att titta på Toy Story 3 (igen!!) till att med energi och fullt engagemang göra rent Magic´s träns.

Mammor....


  



 


Jag smörjer in en hel tygel, huvudlaget, käkremmen, mammas axel, mammas fötter, mina händer och mina fötter. Blir fantastikt bra. Sen kastar vi oss i poolen för lite svalka medans pappa skruvar ihop staffliet.




  Välkommna till utomhus ateljén "Kakaduan"

Här ritar jag en kakdua i blá tusch pá whiteboard.  



    

Och vid sidbyte pá själva stafflit gör jag en blandad stilistisk blomster serie i krita pá krittavla. Tusen tack Camilla, Jonas, Lina, Jacob och August. Föräldrarna fick förhandla hárt för att fá mig till middagsbordet. Ville absolut mála till efterrätt (glömde glassen till och med!!) pá det fina pappret som man rullar ner pá whiteborad sidan och fäster med magneter. Det fár vi tydligen roa oss med i morgon.


Grillade köttbitar med avocado och bönor till middag, dusch och pälstvätt med pappa och fyra sagor med mamma inna läggdags. Vi áterknyter kontakten med en gammal bekant "Freyas föl". Den läser vi fyra gánger. Hästen är sá "iiten", och den äter smaker pá sin mamma och sen somnar den och "hover" sá gott.


Efter lite avancerade "stalling tactics" sover Freya gott under sina filtar och med takfläkten pá.


Godnatt frán ateljé Kakaduan.




Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10 11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards