Alla inlägg den 18 januari 2011

Av wettergren - 18 januari 2011 11:45

Det är kanske dag tre, eller fyra. Det spelar egentilgen ingen roll när man har semester. Mamma och Pappa börjar så sakteliga varva ner, och vi tar dagarna som dom kommer. Så länge dom omfattar "bad och springa stranden" så är jag nöjd.


Vi har rutiner: Vi brukar hänga på låset till restaurangen då dom öppnar vid 7 snåret på morgonen.  Jag har ätit mig ganska less på ris och nudlar, och får som regel korv, scrambled eggs och färsk frukt till frukost.


Efter frukost är det bad hemma i poolen i "huset på semestern".

Här badar jag med mamma ... och så med pappa.

Jag vågar hoppa alldeles själv från kanten och simmar med både armar och ben nu. Rätt impad själv faktiskt och tacksam min simlärare Kelly för all support.

     


Efter badet är det massage och pedikyr. Mamma malar mina tanaglar idag.

Pappa malade dom igar i rosa med vita prickar.

  


Vid lunchtid tar vi oss ut i Sanur for lunch och mera bad.

Pappa hittar den har roliga farbrorn pa vag till stranden. Han ser lite sur ut. Kanske ar det for att han har blommor i haret, kanske är han bara hungrig.


Vi gor ett strandhugg vid en restaurang och beställer in lite snacks och drinkar.

Pappa hittar en rätt som heter "bitterballen", en hollänsk rätt (se bild). Jätteskojigt namn tycker pappa och han beställer rätten enbart därför. 

Ingen av oss äter dock upp bitterballarna p.g.a . Mamma beskrev det bra som friterad lappskojs, och det behöver vi aldrig prova igen.


  


Här är för övrigt jag och mamma väntandes på drinkar och bitterballar.


  


Puss från Freya








Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10 11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards