Alla inlägg den 11 januari 2011

Av wettergren - 11 januari 2011 11:27


Unicorn ären  riktigt bra kompis skall ni veta. Inget bök i sängen och inget gnäll. Vi morgon gosar och tar en tur i galopp runt huset innan frukost.

Idag har mamman administrationsdag vilket betyder att jag gör mitt pappersarbete och hon gör sitt.

Jag ritar och málar i Ateljé kakaduans inomhus filial. Mamma sorterar kvitton, mumlar om revisorer och ringer telefonsamtal.

Efter en timme eller så gör vi oss redo och går till Ollies för proviantering inför muffinsbakning efter lunch.


Choklad och bakformar skall vi handla.

Jag håller dem själv och scannar dem fint i själv utcheckningen. Mamma får betala. Packar ner varorna ömt i Barbaväskan från mormor och styr kosan hemåt. Snabb smörgås och yoghurt lunch innan vi skrider till verket.


Måste provsmaka chokladen, sockret och smöret. Allt ok och får tippas ner i Helga. VI blandar och fixar och det smakar gudomligt. Jag sätter ut de fina formarna och mamma klickar ner smeten.


Slickar skålen och tar sedan ett ärevarv med hästis och unicorn samtidigt. Precis som Stacey Westfall på youtube med två hästar samtidgt i galopp utan sadel och träns!



Så här tjusiga blev de!

  

Mamma och jag dricker te och äter muffins och jag får klistar för första gången

I mitt liv. Himmelskt.


Det har vart regnskurar hela dagen och jag tajmat in mina små turer ut på gräset med uppe hållen. Det är ett till uppehåll och vi åker till banken i Galston. Unicorn hänger med och vi ritar fina teckningar till mamma medans hon gör det hon nu gör.


Jag får titta lite på Toystory medans mamam lagar middag. Jag ropar att hon skall komma och titta med mig och det gör hon. Himmelskt mysigt i hoffan!!

Vi gosar och hejjar på Woody och Jessie när de hoppar ut ur planet. Härliga tider.


Mindre himmelsk upplevelse idag är den vegetariska frittatan som mamma bjuder på till middag. Det tar en timme och mycket gny och gnäll men sen är iallafall tallriken tom och jag får en glass.


Helt enkelt jättetrött är jag när det är hovdags.


zzzznarkningar från Freya




Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10 11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards