Alla inlägg den 1 september 2009

Av wettergren - 1 september 2009 12:39





 Lite jobbig natt, ont i munnen och snorig och täppt i näsan, usch! Trött idag.


Farbror Roy är mammas patient sedan 3 år och han är jääääättesnäll. Han är golfklubbsmakare och han och mamma tycker om att prata men det tar upp för mycket tid på kliniken, därav dagens kaffe stund.


Roys stamfik har en lekplats så jag kunde köra vagn medans mamma och Roy drack cappucino och pratade. Härligt i solen tyckte jag.


När vi vittjade postlådan och jag hade fått  ett paket! Ända från Luxemburg och familjen Weber. En jättefin prickig klänning som jag kramade hårt i bilstolen. En försenad födelsedags present, tusen tack.


Vi kom hem till lunch och sovdags. Jag sov i min spjälsäng och mamma somnade på sin spikmatta bredvid i sängen.

Vi fick bege oss ut på eftermiddagen också, banken... Boooooring!


Efter banken blev det apoteket för mera "teething" homeopati piller till mig och nytt nagellack till mamman. Vi var inne i barnklädes affärn för att handla något fint till nyaste Wargen i Östersund. Medan mamma ordande presenter fick jag se de vackraste blommiga solhattarna jag någonsin sett. Oooiiiiiiiiiii sa jag och mamma förstog och lovade att vi skulle handla något blommigt senare.


Lite mera shopping och SEN fick jag gå lös, efter mellis utanför Wollies, såklart. Som en kosmisk manifestering fann jag två trappsteg utanför blomsteraffären. Himmelskt! Vi gick upp och ner i säkert en evighet (mammans kommentar här), och klappade på blomsterarrangemangen. Livet blir inte bättre än så  här.


Mamma var totalt oresonlig och tyckte att vi skulle åka hem och göra middag och natta Magic. Påhitt, sa jag, högt och ljudligt och med rörelser till men hon fattade inte alls. Slutade med att jag spratlade under mammans arm och blev nerbrottad i bilstolen. Surt!


Minnet är kort dock och väl hemma på ranchen fick jag ta med gåvagnen ner till höskjulet och vi körde hö i gåvagnen. Magic kan nu se att den är till mycket god nytta och inte bara något att stirra på och snorta åt. Jag körde ända ner till grinden men då tog benbränslet slut. Jag satte mig i vagnen och så fick mamma köra in mig ända in i hallen. Fick lite förnyad kraft att hjälpa till med upp packningen av det vi shoppat  (Plats för bild)





Rysligt mysig dag


Freysan-trappbestigare och blomtjusarinna

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards