Alla inlägg den 2 september 2009

Av wettergren - 2 september 2009 12:12








Och så var det Onsdag igen. Jag sov riktigt bra på de mumsiga "teething tabletterna" från homeopaten. Mamma är riktigt på G på morgonen och vi grötar och får ordning och reda snabbt.

Magic passar mig i bilstolen medans mamma plockar ihop väskan och lunchen. Jag gillar när han betar på gräsmattan framför huset för då kan vi prata med varann över elstängslet lixom. Sen far vi till playgroup och jag somnar inte, nära i galston gorge man mamma sjunger så det går inte.


Playgroup var skoj. Var ute mest (bilder kommer) och körde min vagn på lekplatsen och övade mig vidare på att klättra upp och ner för en fin kant till sandlådan. Goran och hans mamma Sara var där. Goran är lite sen i sin talutveckling och tycker inte om att sitta stilla. Jag och mamma tyckte synd om Goran och hans mamma på slutet då vi sitter i en ring. De tvingde Goran att vara still och han var jätte lessen och jätte arg. Mamma och jag bestämde att vi ska fråga Goran om han och hans mamma vill komma till oss och dricka te. Hos oss behöver man inte sitta still om man inte vill, såvida man inte äter såklart. Kanske Goran vill rida på Magic?? Jag måste fråga. Då sitter man still fast ändå inte liksom. Och Magic är ju världens snällaste häst.


2 September - w Twins  


Jag och tvillingarna Ava och Yasmin hänger ute på trappan och lägger upp strategin för hur vi skall ta oss an kanan.

Jag värmer upp med att köra vagnen på gårdsplanen tills jag fastnar i staketet och mamma får lirka ut mig. Sen är jag redo att ta mig an kanan och tillhörande klätter ställning.

  

2 September - playgroup II   2 September - playgroup  



Jag varvar ner innan frukt stunden med lite up och ner bestigning av rampkanten. Himla fint samspel mellan mig och kanten, så zen liksom.


2 September - playgroup edge  


2 September - playgroup edge



Vi fick stjärnor den här veckan igen hos mammas terapeut, jag blev så till mig att jag åt tre ris kex med alg smak och somnade i mammas knä.


Det har vart en varm och solig dag idag så mamma och jag var på bak altanen hela eftermiddagen och jag fick vara naken. Hur mysigt som helst. Fick leka med mammas te påse och det var fascinerande hur man kan sprida te blad över altanen genom te påsviftning. Helt fantastikt!

Kissade en skvätt på vardagsrums tröskeln innan jag dök ner i dagens väska och hittade mammans plånbok. Tänk att man kan ha så mycket små lappar och annat skoj på ett ställe!! Tydligen höll jag på så länge att middagen blev klar.


Mamma och jag mumsade i oss pasta och pesto med lammkorv. Peston var inte supersmaskens direkt tyckte jag. Jordgubbskrämen till efterätt däremot, den slurpade jag i mig raskt.


När vi badade senare hittade mamma 1.60 i min blöja. Hmmmm, hade jag tänkt köpa rågbullar i bageriet för.


Lite hostig idag men mycket bättre än sista dagarna.


Kram

Freya Nakenfis



Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards