Alla inlägg den 9 september 2009

Av wettergren - 9 september 2009 12:15

Så är det dags att göra lite vårfint på ranchen.

Först städar vi Magics paddock, jag leder och fördelar arbetet som mamma utför i bajsplockningsdepartementet.

Sen är skottkärran tom och guldklimpen får ta en tur till ogräshörnan... Dvs baksidan av huset där det är mera ogräs än gräs just nu säger mamma.


6 September gardening  

Jag ÄLSKAR blommor. Helst att bara smeka dem lite lätt på bladen och sen hitta en annan blomma att göra samma sak med ,fast på ett annat ställe. Man måste ju röra lite på sig också. Mamma och pappa brukar ha blommor i vaser inne som står på flera ställen så vi kan ha en liten "blomorienteringsrunda" inomhus. Love it!


Nu har det äntligen blivit vår, och det spritter av liv och blomster överallt så nu kan vi orientera utomhus hela dagarna. Fantastiskt.


6 September flowers  


Hur tjusiga är inte de här så säg! Pappa har planterat dem och säkert vattnat dem på sitt eget speciella sätt. Här sitter jag hur länge som helst och klappar och luktar. Som han tjuren - Ferdinand. Mamma kollar att jag inte sätter mig på någon humla, eller något annat läskigt för den delen.

6 September flowers sneeze  


Aaaaaaatjooooooooooooo, ibland blir det liksom lite för exalterande det här med blommor helt enkelt. Tur att jag har min blomjacka på mig, den nyser man inte om man luktar på.



När vi har rensat ogräs färdigt går vi in och äter lunch och har jättetur. Regnet börjar strila kort därefter och vi går och sover middag och känner oss otroligt nöjda med oss själva.



Fröken Grön
















Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards