Alla inlägg den 20 september 2009

Av wettergren - 20 september 2009 13:15



Så är det söndag och hela familjen skall bege sig ut på en gemensam aktivitet.

Eftersom mamma jobbar på lördagsförmiddagarna så har vi bara söndagarna ihop alla tre. Planen är att åka till lokala parken Fagan park. Vi far iväg tidigt, via bageriet såklart(!), och kommer til parken vid 9 tiden. Det är jättemycket bilar och folk. Det är en festival som vi inte kände till.

Jättespännande.


Jag klappar blommor och får två ballonger.

Det är massor med försäljningsstånd överallt och en stor scen i mitten där man spelar musik. Helt fantastikt. Vi tar in det hela och myllrar med folket.


Mamma och pappa får sin på en inhögnad med två får i och pekar ut dem åt mig. Jag viftar och pekar och agerar upphetsad. Föräldrarna tror de har fått mig exalterad över två ulliga hundar... Det är höbalen framför inhägnaden som jag går igång på. VI sitter vid höbalen och jag plockar ut strå efter strå. Hur mysigt somh elst, hemma kommar jag ju inte åt hela balarna utan bara en skiva åt gpngen och den briukar ju Magic glufsa i sig så fort ändå.

Mamma och pappa tycker nog att det är lite skämsigt.


En bit bort har man ett "klapp zoo" typ Lill Skansen. Jag och mamma går in i en liten inhägnad som vaktas av taxen Penny. Det finns getter och höns och kaniner  där inne somman får klappa. Jag blir kompis med en liten killing. Han slutar springa ifrån mig efter ett tag iallafall så jag får klappa honom ordentligt.

Det luktar lite starkt inne i inhägnaden så efter en stund går vi ut.


Vi hittar en förskole "monter" som ha små låga bord och stolar som vi sötter oss vid och bygger med fina flerfärgade klossar. Jätteskoj. Tänk vad skoj det kan vara att gå till parken.


Vi tar fruktstund i skuggan och börjar sakta röra oss tillbaka mot bilen och hem för lunch och sov.


Det är massor med bilar som kommer fortfarade när vi åker. Det är räddnings tjänsten som är arrangörer och det passar ju fantastiskt bra efter stora arrangerad skogsbränningarna igår.


Jag sover i nästan 3 timmar och mamma och pappa hinner rensa ur massor med ogräs i trädgården och börja "vårstäda". Pappa handlar nya plantor till grönsaks landet.


Getter och höbalar, det är fina grejjer det

-Freya

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards