Alla inlägg den 6 september 2009

Av wettergren - 6 september 2009 12:17


Glad fars dag pappa.... jag hade ordnat ett kort till dig att ha i resväskan till Sverige som du får öppna idag.


Mamma och jag far till Hornsby och shoppar. Mamma behöver titta på skor säger hon. Jag tror jag fattar. Vi shoppar nya pyjamasar till mig och en massa kreativitets grejjer och gardiner till mitt rum. Jag måste säga att fars dag är en höjdare på alla sätt. Vi fikar och får menande blickar från alla pappor med familjer som är ute och brunchar. Mamma blir lite less och vill nästan morra åt dem att vi faktiskt har en pappa och att han får komma ut på farsdags brunch med oss nästa söndag.


Vi träffar Goran och hans mamma Sarah, från playgroup, hans pappa och storebror, som också är ute på shopping/farsdags firande. Vi blev jätteglada och mamma och Sarah kunde prata ordentligt om hur det var i onsdags. Mamma bytte telefonnummer med Sarah och föreslog att de skulle komma nästa vecka och leka. Jaaaaa vad skoj.


Jag somnar i bilstolen på vägen hem, tröttsamt med shopping även om det är skoj med nya gardiner.


 

 Fina va!!

Rosa med blommor och fjärilar.


När vi kommer hem blir det stora rit och målnings stunden på altanen.

Mamma hittade tvålkritor i speciella hållare som är anpassade för barn i min ålder som inte har utvecklat pincettgreppet riktigt än. Wow, I love em. Får ett riktigt bra tag och bemästrar att rita prickar riktigt snabbt. Man behöver inte bada för att de här skall funka.




Kritorna sitter i små djurfigurer som är en gris, en hund och en elefant. Appropå blommor så älskar jag att ha den här t-shirten på mig.Tack kusin Leonie för den, jag vill ha blomman i ansiktet hela tiden.


Efter kritstunden tar mamma fram en burk med finger färg och jag får en konstnärs rock, ohhh, himla special or what.



 


 Själva fingermålandet var inte alls lika kul som att sätta på och ta av locket till burken så vi gjorde det. Sen tog jag min bultbräda och körde fram och tillbaks på altanen. Gick fin fint, mamma applåderade, solen sken och vips så stannade brädan och jag fortstte framåt på ansiktet. Jag blev rädd, och lessen och det rann blod från min överläpp. Skinnflådd läpp med lagom tandavtryck på insidan. Kallt vatten, Arnika, kramar och mammas bröst och sen lite mera Arnika. Inom kort kvittrar jag och ritar lite mera prickar innan vi går in och kokar pasta och värmer blomkålssoppa. Mums för min mage och min lilla läpp som är dubbelt så stor. Tur att jag håller på att lära mig gå och inte vischla.


 Konstnärs Freysan































Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards