Direktlänk till inlägg 26 januari 2011

Happy Australia Day!!

Av wettergren - 26 januari 2011 09:24

Hejsan alla semesterdiggare!


Idag ar det våran nationaldag, Australia Day.

Tydligen landsteg en lusbiten, trött och skäggig farbror Australiens östkust den har dagen år 1788. Med sig hade han en last hulliganer från England!

Detta samhällets avskum började sedemera att yngla av sig och snart hade man bildad en hel nation av kåkfararättlingar, kallat Australien.  Där fick ni ett smakprov på lite Aussie historia. Pappa håller på att plugga inför medborgarskapsprovet och då måste man kunna såna här grejer och grunkor om gubbar och tanter och hur saker och sånt fungerar.   Nog om detta.

Vi firar dagen till ära med ett stycke dans, god mat och mycket myzz.


Vi öppnar upp Australia Day med att ge pappa kaffe på sängen, och så gosar vi såklart.


Jag ringer upp väderleksbyrån under frukosten och kollar av rapporten.

"How are you going? Ok. Ok ... Thank you bye bye!"








  

Sol och mer sol säger man, och vi beslutar oss för att slöa vid poolen.


Efter att ha matat fiskar och badat i poolen gar mmma och jag går upp i massage och kudd huset och leker.
Där finns även en xylofon som jag och mamsi spelar på.
Den har inga halvtoner så efter att ha spelat "do re mi fa so la si do"  upp och ner i 35 minuter föreslår mamma att vi går o badar.

  

Till lunch äter vi helgrillad gris, bonsallad och ris saklart.

  

Sen badar vi igen, tar en kortare promenad pa eftermiddagen, och sa gar vi hem och badar igen.

Jag och mamma springer av det sista springet i graset.
Sen pratar jag med farmor och farfar pa Skype och berattar om mina aventyr.

Middag,,,lite TV, bad, pyamas, sagostund och Zzzzzzov.

Ar sa trott att jag nastan frivilligt gar upp i sangen da klockan slar 7.

Kram och Happy Aussie Day fran

Freya Mamma och Pappa

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av wettergren - 4 mars 2023 09:50


Today I?m riding Lily again. Dressage training and jumping Bye ...

Av wettergren - 3 februari 2022 11:58

OMG been waiting for this moment. Pix speak louder than words and personally very pleased with the result. ...

Av wettergren - 15 augusti 2020 12:00


Pappa och jag kanner oss lite krassliga Idag.Hoppas att det ar vanlig forkylning och inte corona.Should be fine Ugh. Watching Togo. Good night ...

Av wettergren - 31 juli 2020 12:30


Så var man 12 bast! ?Hoppsan Kerstin säger farsan, det gick fort? som om han stått stilla i tidan, tragiskt.Hur som, kul kväll med presenter i fina smaker och former.1000 tack familjen i Sverige och Australien för presenter och gratulationer Xox ...

Av wettergren - 17 februari 2019 09:54


This is my cat Lucy

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10 11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards