Direktlänk till inlägg 21 september 2009

Champinjoner v Passionfrukt 0-1

Av wettergren - 21 september 2009 11:40

Hallå där,

Och så var det måndag igen då. Rätt intensiv helg, speciellt festivalen i parken igår. Mamma och jag stannar hemma och tar det lugnt och stillsamt. Mulet ute och lagom temperatur, perfekt dag för stillsamt pyssel på ranchen.

Vi börjar med frukost och tar affirmationerna efter gröten.


3 September affirmations  


Jag är så inne i "Live with passion" rutinen nu att jag kan  nästan  hela bildspelet och vill se det minst tre gånger innan vi kan fortsätta med det vi planerar att göra.

Jag är lite snorig idag och hostar lite grann så det blir en undertröja, en långärmad och en tjockare. Jösses mamma lilla, vi skall bara ta bullrundan till bageriet, inte till Sydpolen och mata pingvinerna. Det är som vi säger på playgroup "När mamma fryser så får man en tröja till".

Oh well, tröjor på och i vagnen mot bageriet.

Vi hejjar på Magic och plockar bajs i hans hage, det blir han glad över och jag pekar ut högarna så inte mamma missar något. Vore lite förargligt liksom.

Och så tar vi vägen i lagom rask takt. Mamman har ont i armbågarna efter gårdagens ogräsryckning så den vanliga turboladdningen i uppförsbacken fattas idag.


 Bananerna var slut hemma i morse - himml och plättar! Frukt och grönsaks affären är ett måste, jag väljer äpplen och så får jag en liten klase vindruvor som mellis. Gott. Sen är det över vägen och via posten till bulldisken. Vem vill ha vindruvor när man kan få rågbulle i egen påse. Bra mellis idag, får en banan halvvägs hem.


Jag kör vagnen från grinden upp till huset och kryper upp och ner för trappen en stund och sen blir det lunch.

Jag blir introducerad till smörstekt jätte champinjon som jag spottar ut raskt. Riktigt äcklig var den. Slukar ris, avokado och tomat och blir lyrisk över passionsfrukten till efterrätt. Mums.


    



Sover middag i 2,5 timme. Mamma bloggar och städar köket.


Vaknar, får mumsig rostad kamut smörgås med mandelsmör på och lite frukt och sen går vi ut i hagen igen. Vi kör vagn, matar Magic , beundrar gruset på uppfarten och stenarna i krukorna och så går vi massor. Jag älskar hö och kan gå bra och fort med bara en hand att hålla i som är mammans.


Pappa blir sen idag för någon viktig farbror från Sandviken är på kontoret och gör någon presentation. Mamma och jag äter middag och får gå och lägga oss själva.


Jag får en super smaskig middag (inga svampar här inte!!!!), ångkokt ekologiskt kycklingbröst, pumpa, morot, sparris och så färsk spenat iblandat på slutet när allt är klart. Yummmmy. Hallon till efterrätt och sen blir det bad och lägg rutinen.


Akta er för smörstekt svamp!!

Freysan



 
 
Ingen bild

Farmor Ewa

21 september 2009 15:49

Jasså minsann champinjonerna var oätliga. Kantareller ska det va, det vet ju pappa också. Vi får smaka av det när du kommer till Sverige. Farmor och Farfar har fyllt på vinförrådet samt syltförrådet. Nu får vi hålla oss på hemmaplan ett tag och vila upp oss. Kramar från oss!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av wettergren - 4 mars 2023 09:50


Today I?m riding Lily again. Dressage training and jumping Bye ...

Av wettergren - 3 februari 2022 11:58

OMG been waiting for this moment. Pix speak louder than words and personally very pleased with the result. ...

Av wettergren - 15 augusti 2020 12:00


Pappa och jag kanner oss lite krassliga Idag.Hoppas att det ar vanlig forkylning och inte corona.Should be fine Ugh. Watching Togo. Good night ...

Av wettergren - 31 juli 2020 12:30


Så var man 12 bast! ?Hoppsan Kerstin säger farsan, det gick fort? som om han stått stilla i tidan, tragiskt.Hur som, kul kväll med presenter i fina smaker och former.1000 tack familjen i Sverige och Australien för presenter och gratulationer Xox ...

Av wettergren - 17 februari 2019 09:54


This is my cat Lucy

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards