Direktlänk till inlägg 22 september 2009

29 steg utan hjälp!!!!!

Av wettergren - 22 september 2009 11:37


Idag är det sommarvarmt och byigt här hos oss.


Jag går upp med pappa vid 5.30 tiden och mamma får sova till strax efter 7. Mamma och jag har mycket att stå i idag för imorgon kommer Lyndi och Kaizen för att leka med mig då mamma skall jobba på förmiddagen. Vi måste åka till Bunnings och handla stängsel till altanen så jag och Kaizen inte smiter ut genom räcket, jag hänger på dörren och vill ut oavsett vart vi skall ta vägen.


Finväder som det är tar vi och kör nercabbat.



  


Första gången för mig och ger ett helt nytt perspektiv på det här med

bilåkande helt klart. Man har bättre koll på naturen och det är frisk luft hela tiden, I like it!!


Strålande dag och vi tar oss raskt till Bunnings. Jag är ansvarig för mätandet och ser till att vi köper 15 meter galvaniserat stängsel.


  


Eftersom jag började dagen så pass himla tidigt så är det hög tid för lunch och middags sov när vi kommer tillbaka efter vår inköpstur. Jag somnar raskt och mamman knyter upp stängslet med balsnöre utmed räcket. Det blir jättefint för pappas klängrankor till passionsfrukten.


På eftermiddagen går vi ut i hagen och kör vagn. Mamma är lite orolig för att det blåser och man aldrig kan veta vad som ramlar ner. Efter 15 tiden har det lugnat ner sig lite så vi kör på som vanligt. I hagen leker vi massor och mamma talar om hur duktig jag är på att gå hela tiden och så blir jag fantastiskt uppmuntrad och tar steget och släpper mammans ben och går .... till vagnen 29 steg. Vi firar och skrattar och kramas och sen är jag alldelens slut.


Phiuu vilken dag.


Freya

- på "gång"



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av wettergren - 4 mars 2023 09:50


Today I?m riding Lily again. Dressage training and jumping Bye ...

Av wettergren - 3 februari 2022 11:58

OMG been waiting for this moment. Pix speak louder than words and personally very pleased with the result. ...

Av wettergren - 15 augusti 2020 12:00


Pappa och jag kanner oss lite krassliga Idag.Hoppas att det ar vanlig forkylning och inte corona.Should be fine Ugh. Watching Togo. Good night ...

Av wettergren - 31 juli 2020 12:30


Så var man 12 bast! ?Hoppsan Kerstin säger farsan, det gick fort? som om han stått stilla i tidan, tragiskt.Hur som, kul kväll med presenter i fina smaker och former.1000 tack familjen i Sverige och Australien för presenter och gratulationer Xox ...

Av wettergren - 17 februari 2019 09:54


This is my cat Lucy

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards